Jau kitų metų pavasarį Lietuvoje turėtų pradėti veikti naujas būdas, kuriuo finansinės institucijos galės identifikuoti klientą.
Tikimasi, kad prie šios sprendimo prisijungs ir valstybės sektorius. Apie tai Lietuvoje veikiančių komercinių bankų atstovai prasitarė Vilniuje organizuotame Lietuvos bankų asociacijos 25-mečio renginyje.
Kol kas detalių, kaip nauju būdu bus galima finansinėms institucijoms identifikuoti klientą, bankų atstovai neatskleidžia. Žadama, kad visuomenei naujovė bus pristatyta lapkričio mėnesį.
© DELFI (Š. Mažeikos nuotr.)
Paslaptį apie naują klientų identifikavimo būdą, kuris bus pristatytas bankų klientams, „Swedbank“ banko vadovė Lietuvoje Dovilė Grigienė antradienį vykusiame renginyje įvardijo kaip istorinį susitarimą.
„Tai nėra ta diena, kai mes planavome kalbėti apie bendrą sprendimą, nes viskas yra dar eigoje, bet tai buvo pirmas sprendimas, dėl kurio susėdę prie stalo sutarė visi bankai.
Ir tai turbūt istorinis sprendimas po daug metų, nes iki tol buvo daug diskusijų, kad reikia kurti vientisą identifikacijos priemonę rinkoje, bet iki tol nebuvo pavykę“, – komercinius bankus vienijančios asociacijos renginyje kalbėjo D. Grigienė.
Pasak jos, šis naujas sprendimas nebus tik kelių bankų pasiūlymas, o bus pasiūlytas naudoti visiems rinkos žaidėjams: tiek bankams, tiek ne bankams.
„Tikimės, kad ir valstybinis sektorius gal prisijungs, kaip yra įvykę kitose šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje. Tas sprendimas bus atviras ir prieinamas visiems“, – pridėjo ji.