Lietuvoje startuoja visiškai naujas mažiausių kainų paieškos portalas www.priceposter.lt. Pasaulyje analogų neturinti paslauga leidžia vartotojui įsigyti norimą prekę internetu už realiai mažiausią kainą rinkoje, tačiau pačiam vartotojui nereikia gaišti laiko ir naršyti po internetą, nes visą paieškos darbą ir prekės užsakymą atlieka portalas.
„Verslo idėja kilo iš asmeninės patirties. Aš labai atsakingai žiūriu į brangesnius ir nekasdienius pirkinius, nuolat tiriu rinką ir lyginu kainas. Išvada paprasta: jei manai, kad tai pigu, visada gali rasti dar pigiau. Ir dar – kuo didesnė prekės vertė, tuo daugiau gali sutaupyti. Tačiau tokios paieškos atima daug laiko, be to, vartotojai fiziškai negali aptikti visų pasiūlymų, nes Lietuvos rinkoje konkrečią prekę dažnai siūlo keli šimtai pardavėjų“, – aiškina Nerijus Alška, www.priceposter.lt vadovas ir vienas iš įkūrėjų, anksčiau vadovavęs tarptautiniam mažmeninės prekybos tinklui.
Dar vienas motyvas, padiktavęs portalo koncepciją – klaidingas kai kurių vartotojų įsitikinimas, kad kainos visur yra vienodos, o didžiausias nuolaidas esą gali pasiūlyti tik dideli, gerai žinomi ir intensyviai besireklamuojantys pardavėjai. Tačiau prekių kainų skirtumai rinkoje susidaro dėl nevienodų pardavėjų antkainių, kurie gali priklausyti nuo išlaidų reklamai, parduotuvių įrengimo, darbuotojų atlyginimų bei tiekėjų pasirinkimo, taip pat ir taikomų nuolaidų politikos. Todėl mažai žinoma ir su labai mažomis sąnaudomis dirbanti įmonė gali pasiūlyti geriausią kainą, tačiau tokius pardavėjus vartotojams patiems aptikti yra gana sunku.
Geriausios mažmeninės kainos paieška vyksta palyginamuoju principu. Štai vartotojas internete rado patinkančią prekę ir nori ją įsigyti už palankiausią kainą. Portale www.priceposter.lt jis pateikia konkrečią užklausą, nurodo, kur ir kokią mažiausią tos prekės kainą jam pavyko rasti, kiek laiko pardavėjai gali teikti savo kainų pasiūlymus, pavyzdžiui, tris valandas ar vieną darbo dieną. Toliau darbo imasi portalas, kuris užklausą išsiunčia interneto parduotuvėms ir firmoms Lietuvoje, parduodančioms būtent tą prekę. Portalo duomenų bazėje – daugiau kaip 2000 Lietuvos prekybos įmonių. Siūlymai vyksta atvirkštinio aukciono principu, kurį laimi mažiausią kainą pasiūlęs pardavėjas, tačiau to derybinio elemento pirkėjas nemato, jam nuperkama prekė iš mažiausią kainą pasiūliusio pardavėjo. Pateikdamas užklausą, vartotojas sumoka 1 EUR užstatą, kuris vėliau jam grąžinamas, o susimokėti galima pavedimu arba trumpąja žinute. Simbolinis euras padeda apsisaugoti nuo interneto šiukšlintojų.
Kad toks mažmeninės internetinės prekybos modelis realiai veikia ir yra įdomus tiek pirkėjams, tiek ir pardavėjams, įrodė liepą veikusi bandomoji portalo versija.
„Nauda vartotojui – akivaizdi, o verslui toks modelis palankus tuo, kad, pavyzdžiui, mažai įmonei nereikia investuoti į reklamą ir žinomumą, o ji gauna klientus, kurių pati neturi galimybių pasiekti“, – pasakoja N. Alška.
Prityrusių programuotojų komanda siekė, kad portalas būtų draugiškas vartotojui, o navigacija jame – maksimaliai paprasta. Įvertinus vartotojų pasiūlymus bei pageidavimus, buvo pašalinti visi per bandomąjį laikotarpį išryškėję portalo trūkumai.
N. Alška akcentuoja, kad konkursai skelbiami tik naujoms prekėms, turinčioms gamintojo garantiją, o www.priceposter.lt garantuoja, kad prekė bus kokybiška ir pirkėją pasieks laiku. Jei dėl kokių nors priežasčių iškiltų problemų, portalas grąžintų pinigus pirkėjui ir jam nereikėtų dėl to aiškintis su pardavėju.
Portalo komanda pastebėjo, kad atvirkštinio aukciono sistema efektyviausiai veikia perkant buitinę techniką, elektroniką, kompiuterius, kosmetiką, įrankius, automobilių, sporto prekes, sodo techniką, santechniką. Vienas ar keli rinkoje esantys ir tam tikroms prekėms išskirtines teises turintys pardavėjai kainų klausimais dažniausiai nebūna labai lankstūs, tačiau net ir pačioje pradžioje, per bandomąjį mėnesį nebuvo nei vieno atvejo, kad portalas nebūtų gavęs geresnio kainos pasiūlymo.
„Mobiliaisiais telefonais Lietuvoje prekiauja beveik 200 įmonių, jų siūlomas asortimentas labai panašus, tačiau aplankyti visus pardavėjus pirkėjas tiesiog neturi galimybių. Kai dėl brangiausio segmento – iki 1000 EUR kainuojančių telefonų modelių, tai buvo atvejis, kai pirkėjui buvo pasiūlyta 230 EUR mažesnė nei jo nurodyta kaina. Populiarioje internetinėje parduotuvėje buvo skelbiama akcija moteriškiems kvepalams, kuriems taikyta net 57 % nuolaida, o mums pavyko rasti dar 10 % pigiau. Kitas klientas norėjo įsigyti itin brangią orkaitę, kurios kaina viršijo 4000 eurų. Mums pavyko surasti 8 % mažesnę kainą. Iš pirmo žvilgsnio – nedaug, bet lyginant su pradine kaina, tai yra kiek daugiau nei 300 eurų“, – vardija N. Alška.