Vokietijos technologijų bendrovė „Siemens“ kartu su Vokietijos geležinkelių kompanija „Deutsche Bahn“ Berlyne pristatė ketvirtos kartos greituosius traukinius „ICE 4“. Tai rekordinis Vokietijos geležinkelių pirkinys – sutarties vertė dėl 130 greitųjų traukinių įsigijimo siekia 5,3 mlrd. eurų. Naujos kartos greitieji „Siemens“ traukiniai išsiskiria pagerintomis aerodinaminėmis charakteristikomis, mažesnėmis energijos sąnaudomis, naujais ergonominiais sprendimais vagonų salonuose.
„Traukinys „ICE 4“ taps nauju kelionių standartu Vokietijoje. Šiame projekte sutelkta visa mūsų inžinierių patirtis ir pastangos. Traukinyje naudojamos įvairios inovacijos nuo visiškai naujos važiuoklės, gerokai mažesnių energijos sąnaudų iki didesnį keleivių komfortą užtikrinančių sprendimų. Svarbu ir tai, kad „Siemens“ ir „Deutsche Bahn“ darbuotojų pastangų dėka šis projektas vykdomas pagal planą“, – pristatymo renginyje kalbėjo „Siemens“ valdybos narys dr. Roland Busch.
Naujos kartos „ICE 4“ traukinio standartinį sąstatą sudaro 12 keleivinių vagonų, kuriais gali keliauti iki 830 žmonių. Tiesa, traukinio sąstato konfigūracija gali būti keičiama atsižvelgiant į poreikius, jį gali sudaryti nuo 5 iki 14 vagonų. Be to, dėl padidėjusio vieno vagono ilgio, atsirado galimybė optimaliau panaudoti erdvę vagonų salonuose ir naudoti sąstatus su mažesniu vagonų skaičiumi.
Pagerintos aerodinaminės charakteristikos ir sumažintas svoris lemia ir sumažėjusias naujojo traukinio eksploatacijos energijos sąnaudas. „ICE 4“ traukiniuose, palyginti su modernizuota pirmąja greitųjų traukinių karta „ICE 1“, vienam keleiviui tenkančios energijos sąnaudos yra mažesnės 22 procentais. Greitasis traukinys pritaikytas išvystyti 250 km/val. kelionės greitį.
„ICE 4“ yra pirmas ilgų nuotolių traukinys Vokietijoje, iš anksto pritaikytas gabenti dviračius. Viename traukinio vagone įrengtos 8 vietos dviračiams ir 4 vietos neįgaliųjų vežimėliams. Šiuose traukiniuose taip pat įrengta šeimos erdvė ir naujo tipo tėvų ir vaikų kabina.
Būsimiesiems „ICE 4“ keleiviams aukštą komforto lygį kelionės metu užtikrina įvairios naujovės. Tarp jų – moderni informacinė sistema, teikianti kelionės duomenis realiuoju laiku ir įspėjanti apie jungiamuosius maršrutus. Vagonuose įrengta efektyvesnė kondicionavimo sistema, pritaikyta veikti net iki 45 laipsnių pagal Celsijų temperatūros.
Tuo metu novatoriška apšvietimo sistema geba parinkti optimalų vagonų apšvietimą pagal dienos metą ir padeda sukurti didesnį jaukumo įspūdį salone. Aiškus ženklinimas vagonų viduje ir ant krėslų esantys numeriai bei rezervacijos ženklai leidžia keleiviams lengvai rasti savo vietą. Visame traukinyje veikia spartus „Wi-Fi“ ryšys, kuris nuo šiol bus prieinamas ir antrąja klase keliaujantiems žmonėms.
Inovatyviausio tiekėjo titulą Vokietijos geležinkeliai bendrovei „Siemens“ skyrė už sėkmingai įgyvendintą naują transporto koncepciją, kuri leidžia lanksčiau eksploatuoti traukinius ir paprasčiau juos pritaikyti būsimiems keleivių poreikiams ateityje.
„ICE 4“ taps pirmuoju greituoju traukiniu Europoje, kuris net 14 mėnesių bus testuojamas realiomis sąlygomis. Vokietijos geležinkeliai bandymų tikslais naudos du traukinius, važinėsiančius maršrutu tarp Hamburgo ir Miuncheno. Bandymų metu naujieji traukiniai iš viso įveiks 250 tūkst. km atstumą. Planuojama, kad pirmuosius keleivius naujieji „ICE 4“ traukiniai pradės gabenti nuo 2017 m. gruodžio.
Pagal 2011 m. pasirašytą sutartį, Vokietijos geležinkelių bendrovė iš „Siemens“ pirmame etape ketina įsigyti 130 šių traukinių iš planuojamų 300. Sutarties vertė sudaro 5,3 mlrd. eurų ir tai yra didžiausia „Deutsche Bahn“ investicija per visą bendrovės istoriją. Vokietijos geležinkeliai pirmus greituosius traukinius, pavadintus ICE, pradėjo naudoti 1991 metais.