Elektros energijos apskaitos prietaiso gedimas neatleidžia vartotojo nuo pareigos atsiskaityti už faktiškai suvartotą elektros energiją – tokį sprendimą priėmė Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK), išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ ginčą dėl apmokėjimo už suvartotą, bet neapskaitytą elektros energiją.
VKEKK pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad AB „Energijos skirstymo operatorius“ nepagrįstai pateikė mokėjimus už neapskaitytą elektros energijos, nes tokia situacija, vartotojo manymu, susidarė dėl elektros energijos skirstymo operatoriaus kaltės, t. y. kadangi apskaitos prietaisas priklauso operatoriui ir jis yra atsakingas už jo veikimą, tad gedimo atveju, kaip nutiko šįkart, už laiku neapskaitytą elektros energiją vartotojas neturėtų mokėti.
VKEKK, išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes ir atsižvelgusi į Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos išvadą, pripažino, kad iš pradžių elektros energijos skirstymo operatorius mokėtiną sumą buvo suskaičiavęs už ilgesnį nei priklauso vartojimo laikotarpį ir taikė apkrovos koeficientą, kurį pasirinkto be konkretaus pagrindo, tačiau vėliau bendrovė atliko perskaičiavimą ir vartotojui pateikta mokėtina suma yra teisinga bei pagrįsta.
VKEKK primena, už patiektą elektros energiją, suteiktas elektros energijos persiuntimo ir kitas su tuo susijusias paslaugas per tą laikotarpį, kai elektros apskaita neveikė ar veikė netiksliai, atsiskaitoma pagal atitinkamo laikotarpio suvartojimą iki gedimo (dingimo) arba pašalinus gedimą (naujojo įrengimo), arba pagal dokumentais pagrįstus kitus operatoriaus turimus duomenis.