Šiandien Europos Komisija paskelbė elektroninės prekybos sektoriaus tyrimo pirmines išvadas, kurios patvirtina, kad elektroninė prekyba tampa vis svarbesnė. Tokia prekyba didina kainų skaidrumą ir konkurenciją. Kartu ataskaitoje atkreipiamas dėmesys ir į tam tikrą verslo praktiką, kuri gali riboti šią internetinę konkurenciją.
Ataskaitoje teigiama, kad:
- daugiau kaip du iš penkių mažmeninių prekiautojų iš gamintojų vienu ar kitu būdu gauna rekomendacijas dėl kainų arba prašymą jas apriboti;
- beveik penktadalis mažmeninių prekiautojų dėl sutartinių apribojimų negali prekiauti elektroninėse prekyvietėse;
- beveik dešimtadalis mažmeninių prekiautojų dėl sutartinių apribojimų negali teikti pasiūlymų kainų palyginimo svetainėse;
- daugiau kaip dešimtadalis mažmeninių prekiautojų pranešė, kad sutartyse tiekėjai jiems yra nustatę tarpvalstybinės prekybos apribojimus.
Visi nurodytų tipų sutartiniai apribojimai tam tikromis aplinkybėmis gali apsunkinti tarpvalstybinę ar internetinę prekybą. Dėl to nukentės vartotojai – pirkdami internetu jie neturės plataus pasirinkimo ir negalės pasirinkti mažesnės kainos. Ataskaita turėtų paskatinti įmones peržiūrėti savo dabartines platinimo sutartis ir, jei jos neatitinka ES konkurencijos taisyklių, atitinkamai jas pakeisti.
Tyrimas buvo pradėtas 2015 m. kovo mėn., įgyvendinant Europos bendrosios skaitmeninės rinkos strategiją, kurios viena svarbiausių dalių – vartotojams ir įmonėms suteikti daugiau galimybių įsigyti prekių ir naudotis paslaugomis. Tyrimu Komisija siekė nustatyti galimas konkurencijos Europos elektroninės prekybos rinkose problemas. Atlikdama tyrimą Komisija surinko duomenis iš beveik 1 800 įmonių, vykdančių elektroninę prekybą vartojimo prekėmis ir skaitmeniniu turiniu, ir išnagrinėjo maždaug 8 000 platinimo sutarčių.
Du ateinančius mėnesius iki lapkričio 18 d. dėl preliminarios ataskaitos vyks konsultacijos su visuomene. Suinteresuotieji subjektai raginami pareikšti nuomonę apie sektoriaus tyrimo išvadas, pateikti papildomos informacijos, siųsdami laišką el. paštu: COMP-E-COMMERCE@ec.europa.eu. Galutinę ataskaitą Komisija numato paskelbti 2017 m. pirmą ketvirtį.