Jei servisas po remonto jums grąžino netinkamas naudoti padangas, kitas pasenusias dalis – servisą valdančios bendrovės laukia bauda nuo 600 iki 1200 eurų, nes servisams draudžiama grąžinti savininkui remonto metu susidariusias nepavojingas ir pavojingas atliekas. Bet nesidžiaukit – ir jūsų laukia bauda nuo 289 iki 868 eurų už atliekų surinkimą ir vežimą neturint teisės užsiimti tokia veikla.
Aplinkos ministro patvirtintame Aplinkos apsaugos reikalavimų transporto priemonių techninei priežiūrai ir remontui apraše nurodyta, kad autoservisas privalo priimti visas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto veiklos metu susidariusias nepavojingąsias ir pavojingąsias atliekas. Jas grąžinti transporto priemonės savininkui ar naudotojui draudžiama. Atskirai yra nurodoma, kad šis punktas netaikomas pakartotiniam naudojimui tinkamoms detalėms, tačiau tuo atveju reikia užpildyti perdavimo aktą pagal visus įstatymo reikalavimus.
Administracinių teisės pažeidimų kodekse bei Aplinkos apsaugos įstatyme yra numatytos nemažos baudos už nustatytos tvarkos nesilaikymą. Jei juridinis asmuo perduoda pavojingas atliekas tam, kas neturi teisės jų tvarkyti ar vežti, gali būti baudžiamas bauda nuo 600 iki 1200 eurų. Baudos yra numatytos ir tiems, kurie neturėdami tam teisės surenka, veža ar apdoroja atliekas. Tokiais gali būti laikomi asmenys, iš serviso pasiėmę atliekas. Jiems numatyta bauda nuo 289 iki 868 eurų.
Gamintojų ir importuotojų asociacija (GIA) finansuoja automobilių servisų atliekų (alyvos, kuro, oro, tepalo filtrų ir kt.) surinkimą ir sutvarkymą, taip sudarydama palankias sąlygas neteršti gamtos ir išvengti baudų automobilių servisams. GIA vadovas A. Skinulis perspėja ir automobilių serviso klientus nepažeidinėti teisės aktų. „Gyventojai turi žinoti, kad automobilių servisai negali atiduoti jiems remonto metu susidariusių atliekų, nes už atliekų paėmimą ir vežimą galima gauti baudą“, – sako A. Skinulis.
Reikalavimas neatiduoti serviso atliekų gyventojams atsirado dėl to, kad perdirbimui tinkamos šiukšlės nepakliūtų į buitinių atliekų sąvartynus ar neužterštų aplinkos. Praktika rodo, kad gyventojai, iš serviso gavę senas padangas ar kitokias naudotas dalis, dažniausiai nežino, kur jas dėti ir išmeta į buitinių atliekų konteinerius ar numeta pakelėse.
„Automobilių servisų atliekas surenkame, jas išrūšiuojame ir perdirbame. Kai kurios servisų atliekos yra pavojingos, todėl reikia specialių žinių ir specialios įrangos, kad gamtai nebūtų padaryta žala“, – pasakoja su GIA bendradarbiaujančios bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Puškorius.