Daugiau nei 200 meistrų jau dabar yra pasirengę bet kurią akimirką atsiliepti į pagalbos prašymą mobiliąja platforma. Jų reakcija – vos 4 minutės minutės po darbo pasiūlymo. Tokia pirmoji Lietuvoje sukurtos universalios mobiliosios programėlės „Fixipro“ statistika, nuo programėlės pasirodymo praėjus vos porai mėnesių. Programėlės kūrėjai įsitikinę, kad netrukus „Fixipro“ taps didžiausia įvairių sričių meistrų ir jų paslaugų „įmone“ Lietuvoje.
„Tai tik pradžia. Kadaise „Uber“ turėjo vos kelis vairuotojus, mes per porą mėnesių surinkome daugiau nei du šimtus meistrų, sukurdami bene didžiausią virtualią buitinio ir kitokio remonto įmonę Lietuvoje“, – sakė startuolio „Fixipro“ įkūrėjas IT projektų plėtros specialistas Liudas Kanapienis.
Ekonomikos ekspertai pastebi, jog dalijimosi ekonomika suteikia daugybę galimybių ir naudotojams, ir žmonėms, siūlantiems savo paslaugas. Pasak L. Kanapienio, toks veiklos modelis padėjo „airbnb“ tapti didžiausia virtualia nekilnojamojo turto nuomos kompanija, neturinčia savo nekilnojamojo turto, o „Uber“ – didžiausia taksi bendrove, neturinčia savo automobilių.
„Panašiai yra ir su „Fixipro“ – kompanija neturi savo įdarbintų meistrų, tačiau padėti žmonėms gali šimtai specialistų. Pasiūlymų kiekis ir greitis išties įspūdingi. Mūsų skaičiavimai rodo, kad per „Fixipro“ problemos sprendimo ieškantis žmogus prieš pasirinkdamas, sulaukia beveik trijų meistrų pasiūlymų“, – sakė L. Kanapienis.
Kol kas daugiausia meistrų, kurie teikia paslaugas per „Fixipro“, yra Vilniuje ir sostinės rajone. Kituose miestuose aktyvumas prognozuojamas artimiausiu metu – ir tarp naudotojų, ir tarp meistrų.
„Rudenį tarp Lietuvos regionų vyksta savotiška migracija, todėl patikimo meistro paieška įvykus kokiam nors gedimui tampa labai aktualia. Tad augimas numatomas ne tik Vilniuje, bet ir kituose Lietuvos miestuose“, – sakė L. Kanapienis.
Dažniausiai buitinė problema, registruojama per platformą, išsprendžiama per dvi dienas.
„Šia platforma gali naudotis bet kas, turintis išmanųjį įrenginį su „Android“ arba „iOS“ operacinėmis sistemomis. Vienas svarbiausių privalumų – kad meistrai atsiliepia net savaitgaliais. Tarkime, jums sugedo viryklė. Registruojate gedimą, apibūdinate jį, ir per kelias minutes atsiranda meistras, galintis viryklę pataisyti. Tai labai patogu“, – sakė L. Kanapienis.
„Fixipro“ veikimas pagrįstas labai paprastu principu. Klientas per mobiliąją programėlę užpildo užklausą išspręsti problemą ir apie ją sužino visi toje teritorijoje ir tą kategoriją galintys aptarnauti meistrai. Kitaip tariant, įrankis veikia konkrečioje teritorijoje ir konkrečioje kategorijoje, todėl nėra perteklinės ir nesusijusios informacijos. Tai patogu ir klientams ir meistrams, nes užklausas pateikti, o meistrai – jas priimti gali jiems patogiu metu.
Naudotojai gali palyginti gaunamus pasiūlymus ir matyti kitų naudotojų atsiliepimus apie konkretų meistrą, todėl gali išsirinkti jiems labiausiai priimtiną pasiūlymą. Jie žino, kokio kokybės lygio tikėtis.
Savo ruožtu meistrams tai yra įrankis gauti užsakymus, planuoti jų atlikimo laiką. Jie tiksliai mato, kur darbą reikia atlikti, aprašymą, ką reikia padaryti, bei nuotraukas, todėl gali pakankamai objektyviai įvertinti darbų apimtis bei planuoti darbų atlikimo eigą. Jie gali nepertraukiamai atlikinėti darbą, o į užklausas atsakinėti tada, kai jiems patogu.
Kontrolės mechanizmas tokiose platformose paprastai yra naudotojų atsiliepimai. Praktika rodo, kad žmonės labiausiai nenori rizikuoti savo reputacija. Tad ir „Fixipro“ meistrai yra suinteresuoti, kad klientas būtų patenkintas.
„Nors meistru gali tapti bet kas ir tam užtenka tik parsisiųsti „Fixipro Partner“ programėlę, dauguma „Fixipro“ meistrų yra profesionalai. Tai suprantama – paprasti vartotojai dar tik atranda mūsų platformą, o profesionalai yra suinteresuoti nemokamu klientų srautu – juk „Fixipro“ nieko nekainuoja nei klientui, nei meistrui“, – sakė L. Kanapienis.