Palangos oro uosto kilimo ir nusileidimo tako saugumui ir aplinkosaugai gerinti bus investuoti 22 mln. litų. Trečiojo pagal klientų skaičių oro uosto modernizavimo projektą gegužės mėnesį laimėjęs UAB „Siemens“ ir UAB „Lemminkainen Lietuva“ konsorciumas pradėjo projektavimo darbus.
Pasak Palangos oro uosto direktoriaus Leono Kvietkausko, tai pirmoji išsami rekonstrukcija oro uoste. „Esame sparčiausiai augantis pagal keleivių skaičių oro uostas šalyje, kuriame kasmet apsilanko 15-20 proc. daugiau įvairių šalių piliečių. Šiais metais planuojame sulaukti 100 tūkstantojo keleivio“, - teigia L. Kvietkauskas. Per šių metų 9 mėn. Palangos oro uostas sulaukė 73,5 tūkst. keleivių, t. y. 18 proc. daugiau nei praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.
Modernizavus orlaivių taką keleivių skaičius turėtų dar labiau išaugti. Palangos oro uostas turės platesnį ir ilgesnį orlaivių taką, vandens surinkimo sistemą ir aukščiausius skrydžių saugumo reikalavimus atitinkančią šviesos signalinių žiburių sistemą. Anot oro uosto direktoriaus, patrauklesnis taps Palangos miestas, saugesnis miškų apsuptyje esantis oro uostas priimti mažesnės, vidutinės ar net didelės klasės orlaivius. Po rekonstrukcijos jis visiškai atitiks Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ir Lietuvos teisės dėl skrydžių saugos aktus.
„Be kliūčių liks orlaivių kilimo-tūpimo teorinės plokštumos – pailginus taką į jas nebepateks medžių viršūnės. Platesniame take, kurį sups aukšto intensyvumo žiburiai, pagerės matomumas“, - teigia L. Kvietkauskas. Prailginus taką po 150 m abiejuose galuose miškų apsuptyje esantis takas prailgės iki 2,3 km – juo lėktuvai turės daugiau kelio įsibėgėti ir galės saugiau pakilti. Tako plotis padidės po 2,5 m ir apims 45 m. Neliks jau 30-metį nekeistos dar buvusioje Čekoslovakijoje gamintos apšvietimo sistemos.
Rekonstruojant oro uostą bus instaliuota šiuolaikinė šviesos signalinių žiburių sistema. „Palangos oro uosto kilimo-tupimo takas, įdiegus apšvietimo sistemą, atitiks kitų tarptautinių Lietuvos ir Europos oro uostų takų saugumo lygį – žemo intensyvumo žibintus pakeis aukšto intensyvumo žibintų sistemą“, - teigia UAB „Siemens“ pramonės sprendimų ir paslaugų skyriaus vadovas Kęstutis Čiplys. Kaitrinės lempos bus pakeistos ilgaamžėmis ir energiją taupančiomis halogeninėmis lempomis. Taką apšvies ryškesni, specialiai išdėstyti ir lengvai aptarnaujami šviesos signaliniai žiburiai.
Analogiškos „Siemens“ šviesos signalinių žiburių sistemos veikia tarptautiniuose Briuselio, Madrido „Barajas“, Palermo ir kituose Europos oro uostuose. 1993 m. ji instaliuota tarptautiniame Vilniaus oro uoste, 2005 m. Zoknių (Šiauliai) oro uosto atsarginiame take. Šiuo metu analogiška sistema instaliuojama ir Zoknių oro uosto pagrindiniame take, netrukus ji pradės veikti ir Kauno Karmėlavos oro uoste – tako modernizavimas bus baigtas 2007 m. pradžioje.
Pagal konkurso sąlygas taip pat bus įdiegta aplinkosaugą gerinsianti tako vandens surinkimo sistema. Visas Palangos oro uosto projektas bus baigtas iki 2007 m. pabaigos.
Konsorciumo nariai buvo vieninteliai konkurso dalyviai. Konkurso dokumentus iš viso buvo įsigijusios 12 įmonių. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos (ES) lėšomis.