Pernai „Cyanogen“ aktyviai veržėsi į rinką. Populiari „CyanogenMod“ modifikacija buvo transformuota į platformą „Cyanogen OS“ tam, kad gauti daugiau pajamų. Tačiau norint susilaukti komercinės sėkmės, kūrėjams reikėjo įtikinti gamintojus, kad „Cyanogen“ turi pakankamai didelę vartotojų bazę, juk bendrovės daug mieliau pasirinktų operacinę sistemą, žinodami, jog jų įrenginius pirks „CyanogenMod“ gerbėjai.
„Cyanogen“ vadovas Kirkas McMasteris 2015 m. pradžioje investuotojams sakė, kad vien stebimų OS vartotojų skaičius siekia 25 milijonus žmonių. Žinoma, tai reiškia, kad dar daugiau yra išjungę stebėjimo funkciją, todėl 50 milijonų žmonių skaičius yra reguliariai naudojamas „Cyanogen“ rinkodaros medžiagoje. Įmonė netgi didžiuojasi, kad turi gausesnę vartotojų bazę, nei „Microsoft Windows Phone“.
Tačiau leidinys „The Information“ gavo dokumentus, kuriuose rašoma, kad anksčiau, šiais metais du bendrovės darbuotojai, kurie parengė statistinius duomenis investuotojams, sakė, kad jiems yra nepatogu dirbti su skaičiais, įvardintais Kirko McMasterio ir naudojamais reklamos tikslais. Vienas iš jų teigė, kad yra klaida „Cyanogen“ metodikoje, o antrasis kalbėjo aiškiai ir pareiškė, kad nėra patikrinamų duomenų, kurie leistų šiuos skaičius pagrįsti, todėl jie turėtų būti išbraukti iš pristatymo investuotojams.
Ponas McMasteris anksčiau pats nemažai padirbėjo reklamuodamas „Cyanogen OS“ idėją investuotojams ir dažnai minėjo maždaug 50 milijonų vartotojo bazę. Tam tikru mastu tikslai buvo pasiekti: bendrovės kapitalas padidėjo virš 400 milijonų. Aktyvi reklamos kompanija susilaukė didelių kompanijų dėmesį, pvz. „Amazon.com“ ir „Microsoft“. Abi pastarosios bendrovės siekia platinti savo programėles ne „Google“ parduotuvėje, o „Cyanogen“ buvo pasiruošęs suteikti tokias paslaugas.
Tačiau kokie skaičiai yra realesni? Minėti darbuotojai teigia, kad reikėtų kalbėti apie 10 proc. nuo iš pradžių paskelbtų 25 milijonų stebimų žmonių, t. y. 2,5 mln. Vienas iš „Cyanogen“ įkūrėjų Steve’as Kondikas tikina, kad kompanija niekada nemelavo investuotojams, nors pripažįsta, kad „pagražinti“ skaičiai galėjo būti minimi rinkodaros tikslais. Jis pripažino, kad iš pradžių jie nebuvo tikri dėl „CyanogenMod“ vartotojų skaičiaus, nes projektas neturėjo tikslaus vartotojų bazės apimties nustatymo mechanizmo.
Kad ir kaip ten bebūtų, „Cyanogen OS“ nėra bloga sistema ir vis dar gana populiari, tačiau dauguma ją naudojančių įmonių yra įsikūrusios Azijoje, todėl investuotojai baiminasi, kad tenykštė rinka negali užtikrinti pakankamo pelno. Praėjusį mėnesį „Cyanogen“ atleido didelę dalį darbuotojų, o Kirkas McMasteris sakė, kad šis žingsnis buvo būtinas, norint išsaugoti lėšas dar dvejiems gyvavimo metams – per šį laiką būtina sukurti sėkmingą verslo modelį, kuris užtikrintų augimą ir pelningumą.