Artėjant net ketverius metus lauktam didžiausiam sporto renginiui – olimpinėms žaidynėms, lietuviai suskubs stebėti mėgstamos šakos transliacijas tiesiogiai. Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų žaidynes stebės per televiziją, o tai nenudžiugins barų – juose olimpiadą žiūrės vos 4,3 proc. lietuvių, rodo šalies gyventojų įpročių tyrimas.
„Tokio masto renginys kaip olimpinės žaidynės sutraukia ne tik įvairių šalių sportininkus, bet ir žiūrovus visame pasaulyje. Ne išimtis ir lietuviai, šie kaip ir visada suskubs palaikyti mūsiškių. Pastebėjome, kad skirtingai nuo kitų sporto renginių, olimpines žaidynes lietuviai daugiausia renkasi žiūrėti namuose arba pas draugus. Šiemet laiko juostų skirtumas ne itin palankus tiesiogiai stebėti visus lietuvių pasirodymas, todėl klientai tokiu atveju labai vertina „Cgates“ teikiamą galimybę atsisukti praleistą transliaciją ir tautiečių pasirodymą peržiūrėti patogiu metu“, – teigia Petras Kirdeika, antros pagal dydį Lietuvoje televizijos ir interneto paslaugų teikėjos „Cgates“ vadovas.
„Cgates“ užsakymu atlikta „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad apskritai dažniau olimpines žaidynes ketina stebėti vyrai – tik 12 proc. jų teigė neketinantys sekti žaidynių. Palyginimui, 48 proc. moterų vasaros žaidynes ketina keisti į kitą veiklą.
Populiariausiu būdu stebėti varžybas daugiau nei pusė lietuvių (53,5 proc.) renkasi televiziją namuose. Kaip alternatyvą mažuma apklaustųjų nurodė televiziją su draugais (6,9 proc.) bei internetą (3,1 proc.). Stebėti olimpiadą bare ar kavinėje rinksis tik 4,3 proc. respondentų. Tendencija rodo, kad šią vietą daugiausia renkasi 18–35 m. jaunuoliai.
Sporto tyrimus atliekanti „Sponsorship Intelligence“ nustatė, kad 2012 m. Londono olimpines žaidynes stebėjo 4,8 mlrd. žiūrovų (76 proc. galimos auditorijos) iš 220 valstybių. Palyginimui, 2008 m. olimpiada Pekine susidomėjo 0,5 mlrd. mažiau žiūrovų.
Rinkos tyrimų bendrovės TNS duomenimis, Lietuvoje 2012 m. vasaros olimpinių žaidynių transliacijas iš Londono per LRT televiziją stebėjo 2,15 mln. žmonių (70 proc. šalies gyventojų). Krepšinio transliacijas pasirinko 1,67 mln. žiūrovų, lengvosios atletikos varžybas 1,5 mln., o plaukimo – 1,2 mln. gyventojų. Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1002 respondentai, 18–75 m. Lietuvos gyventojai.
„Cgates“ yra antra pagal dydį Lietuvoje televizijos ir interneto paslaugų teikėja, veikianti rinkoje daugiau kaip 20 metų. Bendrovės teikiamomis paslaugomis naudojasi per 120 tūkst. šeimų visoje šalyje. Savo paslaugas bendrovė teikia Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Panevėžyje, Marijampolėje, Alytuje, Ukmergėje, Zarasuose, Vilkaviškyje, Skuode, Šilutėje ir kituose miestuose.