Didžiausios šalyje energetikos įmonių grupės „Lietuvos energija“ valdoma elektros ir dujų skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), kuri veiklą pradėjo sujungus LESTO ir „Lietuvos dujas“, šiemet penktadaliu sumažino reikalingų patalpų plotą ir optimizavo transporto priemonių parką.
ESO skaičiavimais, tai leis per metus sutaupyti apie 300 tūkst. eurų. Šios lėšos sugrįš klientams, nes sutaupytų lėšų dalimi bus mažinami elektros ir dujų skirstymo tarifai.
„Didesnio efektyvumo siekiame ne tik modernizuodami tinklus ir diegdami pažangius tinklų valdymo įrankius, bet ir racionaliai valdydami savo turtą. Tik veikdami efektyviai galime siekti palankiausių kainų klientams. Dar „Lietuvos dujų“ integravimo į „Lietuvos energijos“ įmonių grupę proceso metu atsisakėme prabangių, brangiai išlaikomų ir mūsų veikloje nenaudojamų automobilių. Parduodami turtą visada siekiame didžiausios kainos, tačiau didelę svarbą teikiame ir proceso trukmei“, – teigė ESO generalinis direktorius Liudas Liutkevičius.
ESO, išnaudodama dviejų bendrovių sinergiją, perskirstė patalpas ir nuo įmonės veiklos pradžios vietoj 12 atskirų regioninių padalinių pradėjo veikti 5 padaliniai. Šie koordinuoja aplinkiniuose rajonuose esančių dispečerinių darbą, planuoja elektros ir dujų skirstymo tinklų remonto, plėtros ir modernizavimo darbus.
Vien dėl to bendrovės veiklai reikalingas patalpų ir teritorijų plotas sumažėjo apie 15 tūkst. kvadratinių metrų. Bendrovės skaičiavimais, tai leis per metus sutaupyti beveik 183,5 tūkst. eurų. Į šią sumą įtrauktos patalpų nuomos, priežiūros ir komunalinių paslaugų sąnaudos.
Dar apie 126 tūkst. eurų per metus bendrovė sutaupys dėl efektyvesnio transporto parko valdymo. Šiuo metu įmonėje naudojamos tik ekonominės klasės automobiliai. Juose įdiegta „seklio“ sistema, darbuotojams pagal atliekamą darbo sričių specifiką ir apimtis nustatomas maksimalus pravažiuojamų kilometrų skaičius.
Dar iki ESO veiklos pradžios „Lietuvos dujos“ viešų konkursų metu pardavė 75 transporto priemones, tarp jų – limuzino klasės automobilis „Audi A6“, prabangūs visureigiai „BMW X5“, „Mitsubishi Outlander“ ir „Mitsubishi Pajero“ bei kitos transporto priemonės. Už parduotas transporto priemones iš viso buvo gauta 384,4 tūkst. eurų pajamų. Šie automobiliai, kaip veikloje nenaudojamas turtas, buvo parduotas už didžiausią viešuose pardavimo konkursuose pasiūlytą pirkėjų kainą.
Šiuo metu ESO transporto parke yra 977 bendrovei priklausantys arba nuomojami lengvieji ir specialios paskirties automobiliai. Bendrovės užimamų patalpų ir teritorijų plotas šiuo metu siekia apie 82 tūkst. kvadratinių metrų.