Praėjus dešimčiai metų nuo tada, kai Elonas Muskas pirmą kartą prabilo apie savo ambicingus planus ir šviesią „Tesla“ ateitį, naktį į ketvirtadienį mūsų šalies laiku jis oficialiai pristatė antrąjį etapą, skelbia „Autocar“.
„Tesla“ vadovas prabilo apie vadinamojo „Globalaus plano“ antrąją dalį, kurioje kalba apie naujus automobilius, autonominių automobilių technologijų naujoves ir planus žengti į viešojo transporto sektorių.
Pirmąją ambicingo plano dalį E. Muskas pristatė prieš dešimt metų. Per tą laiką viskas, apie ką kalbėta tada, virto realybe, įskaitant „Tesla Model S“, „Model X“, „Model 3“ bei saulės energijos tiekėjo laurus.
Pristatydamas antrąjį savo ambicingo plano etapą, „Tesla“ puslapyje internete E. Muskas patvirtino – bendrovė gamins naują kompaktišką visureigį bei pikapus. Be to, „Model 3“ išliks įperkamiausiu modeliu, pigesnių nebus.
E. Muskas įvardijo ir dar dvi elektrines transporto priemones, kurios, jo manymu, yra būtinos – „tai sunkiasvoriai sunkvežimiai ir viešojo transporto priemonės“. Anot verslininko, „Tesla“ jau ėmėsi šių projektų, prototipiniai modeliai bus pristatyti jau ateinančiais metais.
E. Muskas užsiminė, kad sunkiasvoris sunkvežimis vadinsis „Tesla Semi“. „Manome, kad mus pavyks pastebimai sumažinti krovininio transporto kainą, tuo pačiu pagerinant saugumą ir suteikti didesnį malonumą jį valdyti“, – teigia E. Muskas.
Anot E. Musko, technologijoms tobulėjant ir toliau, vieną dieną visi be išimties „Tesla“ automobiliai bus visiškai savarankiški.
Nepaisant to, E. Muskas pridūrė, kad net ir pritaikius moderniausią programinę įrangą, kuri tikrai pranoksta paprasto vidutinių gebėjimų vairuotojo vairavimo kokybę, teks ilgokai palaukti, kol atsakingos tarnybos leis tokiems automobiliams laisvai riedėti keliuose ir gatvėse.
E. Muskas taip pat sakė, kad neseniai įvykusi tragedija, kai, naudojant „Tesla“ autopiloto funkciją, įvyko avarija ir žuvo žmogus, neturėtų mesti įtarimų ant pačios technologijos. Jis įsitikinęs: net dalinė automobilio autonomija užtikrina saugesnį vairavimą nei tais atvejais, kai už tai atsakingas vien žmogus.
„Tesla“ steigėjas pareiškė, kad autopiloto technologija vis dar yra beta etape – tai reiškia, kad ji tobulinama. Užbaigus šį etapą, tokie automobiliai bus net 10 kartų saugesni už tradicinius, įsitikinęs E. Muskas.