Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) suformavo svarbią praktiką byloje, išaiškindamas, kad vartotojų duomenys „Facebook“ gali būti naudojami asmenų kreditingumui įvertinti. Tai reikšminga naujienai visai verslo bendruomenei, kuri didžiuosius duomenis (Big Data) naudoja klientų elgsenos prognozavimui.
2014 m. kredito biuras „Creditinfo“ sukūrė vartotojų elgseną pagal duomenis „Facebook“ prognozuojantį modelį. „Facebook“ vartotojai galėjo savo noru pasitikrinti savo reitingą, kuriam apskaičiuoti naudojami jų duomenys iš „Facebook“. Socialinio tinklo vartotojams su jų sutikimu „Creditinfo“ apskaičiuodavo reitingą, kurio skalė svyruodavo nuo 300 (aukšta rizika) iki 800 (žemiausia rizika). Kredito biuras „išjungė“ reitingo skaičiavimą, kai Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nesutiko registruoti „Creditinfo“ šių duomenų valdytoju.
„Iki šiol nebuvo vienareikšmio ir visiems vienodai suprantamo reguliavimo, kokie asmens duomenys gali arba negali būti naudojami kreditingumui įvertinti. Todėl atsirasdavo skirtingos interpretacijos, kaip viena ar kita verslo iniciatyva bus traktuojama valstybės institucijų. Šis teismo sprendimas aiškiai pasako, kad Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nėra baigtinio sąrašo duomenų, kurie gali būti naudojami vertinant asmenų kreditingumą. Iš teismo sprendimo išlošia visos pusės, nes sumažėja skirtingo interpretavimo, klaidų tikimybė, nelieka vietos neapibrėžtumui, išauga galimybės didžiųjų duomenų panaudojimui“, – sako Andrius Bogdanovičius, kredito biuro generalinis direktorius.
Jis pabrėžia, kad teismo sprendimas yra gera žinia visai pažangių įmonių bendruomenei, kuri didžiuosius duomenis (angl. Big Data) naudoja kurdamos įvairius algoritmus vartotojų elgsenai ateityje prognozuoti.
Prof. dr. Mindaugas Kiškis, kredito biurą byloje atstovavęs advokatas teigia: „Iki šio teismo sprendimo Lietuvoje archaiškai ir nepagrįstai interpretuojant įstatymus buvo bandoma nustatyti bendrą draudimą paties vartotojo socialinių tinklų duomenis su jo sutikimu panaudoti įvairioms elektroninėms paslaugoms. Labai svarbu, kad Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas suprato šio klausimo svarbą Lietuvos inovacinei aplinkai, konkurencingumui ir elektroninio verslo plėtrai, todėl priėmė precedentinį sprendimą. Facebook ir kitų socialinių tinklų duomenų tvarkymas, ypač prisijungimas bei vartotojo parinkčių nustatymas per vartotojo profilio duomenis, visame pasaulyje yra tapęs inovatyvių elektroninių paslaugų de facto standartu. Labai džiaugiamės, kad teismas šiuo sprendimu pačiam žmogui paliko laisvę spręsti dėl jo duomenų tvarkymo internete tikslų ir apimties, taip apribodamas valstybės institucijų įsikišimą.“
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) yra paskutinė instancija tokio pobūdžio administracinėse bylose, todėl jo sprendimas yra galutinis ir neskundžiamas.
„Creditinfo“ sukurtas klientų elgsenos prognozavimo modelis pagal „Facebook“ sulaukė dėmesio tarptautinėse konferencijose, kuriose buvo pristatomos naujausios didžiųjų duomenų panaudojimo prognozavime tendencijos.