Automobilio, kurio visiškai nereikia vairuoti – kuris nė piršto nepajudinus nuveš „nuo durų iki durų“, dar bent dešimtmetį tikrai neišvysime jokiame salone. Bet gamintojų tiekėjams pinigų pjūties metas jau čia pat.
Įmonės „AlixPartners“ birželio 30 d. paskelbto tyrimo duomenimis, iki 2020-ųjų automatiškai didinančių greitį, sustabdomų ir vairuojamų transporto priemonių gamyba kasmet lems papildomą jutiklių ir atitinkamos programinės įrangos pardavimą už 18–23 mlrd. eurų.
Ši „AlixPartners“ prognozė pagrįsta konsultacinių įmonių „Dolcera“ ir „IHS Automotive“ šiais metais publikuota rinkos apžvalga.
San Matėjuje, Kalifornijoje, esančios įmonės „Dolcera“ duomenimis, programinės įrangos gamintojai kasmet parduos navigacijos žemėlapių, nuo susidūrimo apsaugančių programų ir kitų priemonių už 9–14 mlrd. eurų.
Įmonė „IHS Automotive“ iš Detroito skelbia, kad transporto priemonių kamerų, radarų, ultragarso jutiklių ir lazerinių radarų pardavimas kasmet lems beveik 9 mlrd. pelną.
Pasak rengiant ataskaitą prisidėjusio „AlixPartners“ generalinio direktoriaus Marko Wakefieldo, „tai dar nėra susiformavusi rinka.“
Radarai, kameros ir ultragarso jutikliai jau puikiai pažįstama prekė, o štai lazeriniai radarai visiškai neseniai patraukė automobilių gamintojų dėmesį. Iki 2020-ųjų lazerinių radarų bus parduodama už maždaug 197 mln. eurų per metus. Tai, žinoma, lašas jūroje, palyginti su kitų sparčiai tobulėjančių technologijų populiarėjimu.