„Kaspersky Lab“ ir „B2B International“ atliktas tyrimas rodo, kad bankai ir mokėjimo organizacijos sunkiai valdo internetines finansines sukčiavimo grėsmes. Daugiau nei trečdalis (38 proc.) organizacijų pripažino, kad labai sunku nustatyti, ar sandoris yra apgaulingas, ar autentiškas.
Smarkiai išaugęs e. mokėjimų skaičius kartu su naujais technologiniais sprendimais ir besikeičiančiais verslo poreikiais pastaraisiais metais verčia bendroves didinti verslo procesų efektyvumą. Dažniausiai tai pasiekta pasitelkus e. srauto sistemas bendraujant su tiekėjais ir klientais. Visų tipų e. mokėjimai tapo kasdienybe, taigi šiandien įmonės negali visiškai išvengti bet kokios rūšies elektroninių sandorių.
Kadangi įmonės vis labiau pasineria į skaitmeninę aplinką, labai svarbu užtikrinti veiklos tęstinumą ir apsisaugoti nuo kibernetinių grėsmių. Didėjant internetinių sandorių skaičiui, didėja ir sukčiavimas internete – tai pastebi 50 proc. apklaustų finansinių paslaugų organizacijų. Akivaizdu, kad finansinės institucijos turi dėti visas pastangas, kad apsaugotų savo verslą ir klientus nuo kibernetinių nusikaltėlių.
41 proc. įmonių savo sistemose įdiegė kibernetinio saugumo sprendimus, o 45 proc. bendrovių, siekdamos sušvelninti riziką, pasikliauja jų banko siūlomais trečiosios šalies sprendimais. Tačiau 46 proc. įmonių arba tik iš dalies įgyvendino sprendimą kovodami su finansiniu sukčiavimu, arba nesiėmė jokių veiksmų. Tik 57 proc. finansinių organizacijų taiko specialius kovos su sukčiavimu sprendimus.
„Atsižvelgiant į agresyvią konkurenciją šiandienos finansinių paslaugų rinkoje ir itin aktyvius netradicinių paslaugų teikėjų veiksmus, patikimas ryšys tarp klientų ir finansinių institucijų yra lemiamas bet kurios bendrovės ilgalaikio klestėjimo veiksnys. Skaitmeniniai santykiai tarp visų finansinių paslaugų rinkos dalyvių taip pat reiškia, kad jei kuriai nors organizacijai vertės grandinėje kyla klausimų dėl skaitmeninių paslaugų (dėl sukčiavimo, pažeidimo, kibernetinio išpuolio ir t. t.), žala gali greitai išplisti į kitas organizacijas, sudarančias finansinių paslaugų vertės kūrimo grandinę. Kadangi tarp klientų ir toliau auga internetinių sandorių paklausa, visos įmonės (jų klientai, skaitmeninės platformos, infrastruktūros, duomenys ir darbuotojai) turėtų būti saugios, patogios ir pasirengusios. Todėl labai svarbu sukčiavimų prevencijai taikyti specializuotus sprendimus – jie padės klientams suteikti patogiausias ir saugiausias paslaugas“, – komentuoja Ross Hogan, „Kaspersky Lab“ grėsmės prevencijos skyriaus vadovas.