Tyrimų duomenimis, net 71 proc. pirkėjų yra įsitikinę, kad geresnę kainą ras internete, nei parduotuvėje. Tad nenuostabu, kad internetinė prekyba įsibėgėja ne tik vartotojų, bet ir ja užsiimančių įmonių ar individų atžvilgiu.
Pasak el. prekybos verslo atstovų, technologijų pažanga ir globalumas leidžia kaip niekada greitai ir pigiai sukurti prekybos verslą, rasti partnerius, valdyti bei kurti tikslinę reklamą. „Labai norint, sėkmingą el. prekybos verslą galima atidaryti per 1–2 savaites“, – teigia getshopin.lt vadovas Andrius Čepkus.
Pirmiausia, reikėtų susirasti produktą, kuriuo norima prekiauti – tą galima padaryti surandant vietinį tiekėją arba renkantis iš begalės tarptautinių tiekėjų turinčios alibaba.com duomenų bazės. Užsakant nedidelius kiekius, tiek bendravimas su tiekėju, tiek prekių siuntimas užtrunka trumpiau – priklausomai nuo tiekėjo šalies, jei prekės siunčiamos oro paštu, jas galima gauti ir per savaitę. Siuntiniai iš Kinijos ilgiausiai keliauja vandens paštu – apie 45 dienas.
Lygiagrečiai su prekių užsakymu reikėtų pasirūpinti ir individualios veiklos pažyma. Ją galima nemokamai gauti prisijungus prie Valstybinės Mokesčių Inspekcijos puslapio per el. bankininkystę. Mokesčiai už gautas pajamas mokami kartą per metus, priklausomai nuo suprekiautos sumos. „Kol laukiate užsakytų prekių, galite atsidaryti el. parduotuvę, patalpinti prekių aprašymus ir nuotraukas. Pasirinkus patogią el. prekybos platformą, šis procesas užtrunka tik dieną ar dvi“, – teigia A. Čepkus.
Sulaukus užsakytų prekių, belieka kurti reklamos kampanijas socialiniame tinkle „Facebook“ ar „Google“. Pasak ekspertų, internete gausu naudingos informacijos ir patarimų, kaip sėkmingai tą daryti, tad sudėtinga nebus.
Programinės įrangos atstovai savo ruožtu pataria pasirūpinti ir tarptautiniu telefono numeriu. „Norint prekiauti globaliai, rekomenduojame įsigyti ir tarptautinį telefono numerį, kuris nekainuoja nė 5 eurų mėnesiui, kad klientams būtų patogiau susisiekti, o pardavėjas visada būtų pasiekiamas mobiliuoju telefonu“, – teigia „Baltimax“ atstovas Deividas Švėgžda.
Tačiau el. prekybos verslo sėkmė priklauso ne tik nuo tinkamų įrankių, ar pasirinktų produktų, bet ir darbo su rinkodara, tikslinėmis reklamomis bei auditorijos gryninimu. „Sukūrus verslą per savaitę, jau po kelių savaičių galima tikėtis pirmų rezultatų, o priklausomai nuo investicijų – gal net atsiperkamumo. Lietuvoje turime ne vieną pavyzdį, kai naujai sukurtas el. prekybos verslas atsipirko per savaitę“, – sako getshopin.lt vadovas.
Pasak el. prekybos verslo atstovų, svarbiausia yra nebijoti, eksperimentuoti ir žengti pirmuosius žingsnius. Kilus klausimams, visada galima rasti konsultantų ar agentūrų, kurios padeda išspręsti iššūkius bei pataria, kaip išvengti klaidų bei žengti produktyviausiu keliu.