Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, kad nuo šių metų spalio 1 d. Lietuvos juridiniai asmenys mokesčių deklaracijas (PVM, pelno, nekilnojamojo turto, kt.) privalės teikti elektroniniu būdu per Elektroninio deklaravimo sistemą (EDS). Perėjus prie elektroninių deklaracijų ir atsisakius popierinių pildymo, mažės mokesčių administravimo kaštai ir mokesčių mokėtojų darbo laiko sąnaudos. Rengiant naująją tvarką VMI konsultavosi su Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija (LBAA), Lietuvos auditorių rūmais (LAR), Lietuvos apskaitos įmonių asociacija (LAĮA) ir sulaukė jų pritarimo.
„Galimybe mokesčius deklaruoti elektroniniu būdu šiuo metu naudojasi daugiau nei 95 proc. Lietuvos juridinių asmenų, šis rodiklis kasmet sparčiai augo. Nuo spalio 1 d. prie elektroninio deklaravimo pereis ir ta nedidelė dalis mokėtojų, kurie vis dar atidėliojo tokį žingsnį. Jiems bus teikiama visapusiška pagalba – esant poreikiui, VMI papildomai apmokys mokesčių mokėtojus pildyti deklaracijas internetu, apskričių mokesčių inspekcijos visoje šalyje padės kilus sunkumams“, – sako VMI prie FM Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė, atkreipusi dėmesį, kad 2016 m. spalio 1 d. įsigalios Mokesčių administravimo įstatymo pakeitimai numatantys, kad mokesčių deklaracijos turės būti teikiamos tik elektroniniu būdu.
VMI pažymi, kad EDS padeda mokesčių mokėtojams optimizuoti savo laiko sąnaudas: įgyvendinant naująją el. deklaracijų pateikimo tvarką yra plečiami EDS funkcionalumai, tad preliminariais teoriniais skaičiavimais, bus sutaupoma apie 17 mln. € mokesčių mokėtojų piniginių sąnaudų kasmet, jei vertintume jų sugaištą laiką popierinėms deklaracijoms pildyti ir pateikti (neįskaitant kaštų popieriui, kt. išlaidų, susijusių su deklaracijų spausdinimu).
VMI atkreipia dėmesį, kad tais atvejais, kai deklaracijų pateikti elektroniniu būdu neįmanoma dėl objektyvių priežasčių arba šis būdas lemtų akivaizdžiai neproporcingą administracinę naštą, mokesčių mokėtojai jas galės teikti ir kitais būdais. Visų kitų su mokesčių apskaičiavimu ir sumokėjimu susijusių apyskaitų, ataskaitų, duomenų ir kitų dokumentų pateikimo tvarka VMI kol kas nesikeičia – jas juridiniai asmenys galės teikti tiek elektroniniu būdu, tiek teikti popierines formas atvykstant į VMI padalinius ar siunčiant paštu.
Įgyvendindamas keliamus tikslus ir įstatymo pakeitimą, mokesčių administratorius atnaujina deklaracijų teikimo taisykles ir atskirų deklaracijų formas, pritaiko jas patogesniam pateikimui, diegia IT sistemų funkcionalumus bei nuolat konsultuojasi su verslu, kad perėjimas prie e. deklaracijų būtų sklandus. Tuo suinteresuotos ir verslą atstovaujančios organizacijos. Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija šiuo metu vykdo apklausą dėl e. deklaravimo ir kviečia teikti savo pastebėjimus ir siūlymus.