Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, jog su VŠĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) pasirašė dvi finansavimo sutartis dėl išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) posistemių i.VAZ ir i.SAF sukūrimo: i.VAZ projekto įgyvendinimui skirta 1,66 mln., i.SAF projekto įgyvendinimui – 2,86 mln. eurų ES lėšų. VMI tapo pirmąja institucija iš visų pretenduojančių, su kuria pasirašytos finansavimo sutartys pagal ES struktūrinių fondų investicinės programos „Informacinės visuomenės skatinimas“ priemonę „Pažangių elektroninių paslaugų kūrimas“.
„Šių sutarčių pasirašymas – reikalingas ir reikšmingas postūmis, leisiantis pradėti esminius posistemių kūrimo darbus, kuriuos atlikus mokesčių mokėtojai galės naudotis 5 pažangiomis i.SAF posistemio bei 2 i.VAZ posistemio el. paslaugomis. Jų įdiegimas abipusiai naudingas: mokesčių mokėtojams sudaromos galimybės pateikti išrašomų PVM sąskaitų faktūrų ir važtaraščių duomenis automatizuotai el. būdu bei naudojantis kitomis posistemių funkcijomis paprastinamas bendravimas su VMI, atliekant mokestinius įsipareigojimus; tuo tarpu mokesčių administratorius turės galimybę operatyviai gauti duomenis ir juos vertinti netrukdydamas mokesčių mokėtojo, o tai leis mažinti patikrų skaičių ir trumpinti jų trukmę“, – sako VMI prie FM viršininko pavaduotojas Vygantas Ivanauskas, pažymėdamas, jog tokiu būdu mažinamos mokesčių mokėtojų sąnaudos komunikuojant su VMI.
Pasirašytoje i.SAF posistemio sukūrimo finansavimo sutartyje numatyta, jog projektas bus įgyvendinamas 2 etapais, o jo visiškas įvykdymas – 2018 m. pabaiga. Pažymėtina tai, kad šio posistemio kūrimas padės visos išmaniosios mokesčių administravimo sistemos pamatus – bus sukurtas el. paslaugų portalas, kuriuo naudosis ir kiti i.MAS posistemiai. Sukūrus i.SAF posistemį, mokesčių mokėtojai galės standartizuotu formatu teikti sąskaitų faktūrų duomenis, informuoti apie jų neatitikimus, užsakyti preliminarios PVM deklaracijos suformavimo paslaugą, techninėmis priemonėmis gauti mokesčių mokėtojo registrinius duomenis, kuriuos tvarko VMI, smulkiajam verslui sudaromos galimybės išrašyti e. sąskaitas faktūras.
i.VAZ posistemio kūrimo darbų finansavimą reglamentuojančioje sutartyje įtvirtinta projekto darbų pabaiga – 2018 m. balandžio mėn. Įgyvendinus projektą mokesčių mokėtojai galės administruoti pervežimo operaciją – t. y. formuoti užsakymą ir/ar popierinės ar elektroninės formos važtaraštį, pateikti duomenis mokesčių administratoriui, dokumentuoti pervežimo operaciją, gauti suformuotas ataskaitas, peržiūrėti važtaraščio duomenis siuntėjui, vežėjui, gavėjui ir kontroliuojančioms institucijoms; taip pat mokesčių mokėtojai galės gauti savo ir/ar partnerių registrinius duomenis VMI techninėmis priemonėmis.
Vykdant tiek i.SAF, tiek i.VAZ posistemių kūrimo darbus numatyta iki šių metų spalio 1 d. parengti el. platformą – t.y. interneto portalą bei įdiegti būtinus funkcionalumus, įgalinančius pateikti duomenis VMI apie išrašomus važtaraščius bei PVM sąskaitų faktūrų duomenis.
Pažymėtina, kad šiemet, pradėjus I.VAZ ir i.SAF posistemių kūrimo darbus, iš VMI specialistų ir verslo asocijuotų struktūrų atstovų bei kitų verslo ekspertų – patarėjų buvo sudarytos dvi darbo grupės, kurios kartu parengė duomenų teikimo taisykles, taip pat duomenų rinkmenų aprašymus. Itin aktyvus verslo atstovų įsitraukimas ir bendradarbiavimas rengiant taisykles ne tik leido jiems išsakyti savo poziciją, tačiau kartu padėjo mokesčių administratoriui geriau suprasti mokesčių mokėtojų veiklos principus bei realiai įvertinti jų technines galimybes pateikti duomenis.
VMI primena, kad i.MAS tikslas — mažinti administracinę naštą mokesčių mokėtojams, padėti užtikrinti sąžiningą verslo konkurenciją, didinti mokesčių mokėtojų pajamų apskaitymą, mokesčių surinkimą ir mokesčių administratoriaus veiklos efektyvumą, diegiant išmaniąsias elektronines paslaugas ir perkeliant mokesčių mokėtojų ūkinių operacijų duomenų rinkimą, tvarkymą, valdymą ir teikimą į elektroninę erdvę.