„Tesla Motors“ įkaitino ličio rinką – pasaulyje išgaunamo metalo gali nepakakti elektromobilių ir akumuliatorių gamybai.
Norėdama kasmet pagaminti po 500 000 automobilių, „Tesla Motors“ turės supirkti visą pasaulyje išgaunamą litį, kovo mėnesį pareiškė kompanijos generalinis direktorius Elonas Muskas. Analitikai įspėja, kad audringas elektromobilių populiarumo augimas gali sumažinti platinos ir paladžio paklausą – šie metalai naudojami automobilių su VDV katalitiniuose konverteriuose.
Spartus „Tesla Motors“, paties sėkmingiausio automobilių gamintojo, vystymasis, daro didelę įtaką ličio ir kitų metalų rinkoms. Litis jau pakrikštytas „baltąja nafta“, nes „Tesla“ ir kitos automobilių kompanijos naudoja šį metalą, gamindamos ličio jonų akumuliatorius.
2015 metais Benchmark Mineral Intelligence duomenimis, nepaisant bendros nepalankios konjunktūros žaliavų rinkoje, ličio karbonato kaina išaugo 28 proc., o šių metų pirmajame ketvirtyje – 47 proc. lyginant su vidutine pernai metų kaina. Metalo užsakymų vis daugėja. „Goldman Sachs“ prognozuoja, kad ličio poreikis iki 2025 m. išaugs trigubai, iki 570 000 tonų dėl nuolatinės paklausos iš elektromobilių ir išmaniųjų telefonų gamintojų.
„Tesla“ – ne vienintelis ličio naudotojas, tačiau jos poreikis šiam metalui žada augti sparčiausiai. Remiantis trečiadienį paskelbtais „Tesla“ planais, 2018 metais kompanija rengiasi parduoti 500 000 automobilių, o 2020 m. – jau 1 mln. Tokio spartaus augimo prognozes iš dalies paaiškina naujojo „Model 3“ sėkmė, kuris bus parduodamas už 35 000 dolerių (tai vos pusė „Model S“ kainos). Kompanijos duomenimis, dabar gauta jau užsakyta beveik 400 000 „Model 3“. Tokie gamybos planai smarkiai padidins ličio pirkimus.