Praėjusią savaitę bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) pradėjo diegti išmaniuosius elektros skaitiklius pirmiesiems iš 3 tūkst. klientų. Pirmieji ESO klientai, kuriems jau įdiegti išmanieji skaitikliai, pagrindiniu privalumu įvardijo galimybę kas mėnesį nebenurašinėti skaitiklių rodmenų.
Bendros tendencijos rodo, kad išmanieji skaitikliai leidžia klientams geriau perprasti vartojimo įpročius ir taupyti elektrą.
„Tikiuosi, kad naujieji skaitikliai padės sutaupyti laiko atsiskaitant už elektrą. Iki šiol skaitiklių rodmenis nurašydavau kartą per mėnesį, manau, kad ir dabar mano elektros stebėjimas nesikeis“, – sakė šiaulietė Ilona Petrošienė, teigianti, kad stengiasi taupyti ir prižiūrėti suvartojamos elektros kiekį, taip pat nebijanti naujovių ir į išmaniuosius skaitiklius žiūrinti teigiamai.
Parenkant projekto dalyvius, daugiausia dėmesio buvo kreipiama į techninius elektros skirstymo tinklo parametrus, energijos vartojimą bei būsto pobūdį. Išmanieji skaitikliai dar bus įrengti Vilniuje, Alytuje, Šilutės, Trakų, Varėnos ir Vilniaus rajonuose.
Išmanioji elektros apskaita leis klientams stebėti savo elektros suvartojimą ir tendencijas detaliau: savitarnos svetainėje www.manogile.lt bus pateikiamas valandinis suvartojimas ir vartojimo palyginimas su praėjusiais laikotarpiais.
„Įgyvendindami bandomąjį projektą pagal Europos Komisijos rekomendacijas ir kaimyninių šalių gerąją patirtį siekiame ištirti išmaniosios apskaitos efektyvumą ir jos naudą gyventojams. Matydami klientų vartojimo įpročius mes pasiūlysime palankiausią tarifų planą ir galėsime pateikti rekomendacijas, kaip efektyviau ir taupiau vartoti elektrą. Projekte dalyvaujantys klientai galės priimti sprendimus dėl vartojimo įpročių keitimo ir vartoti elektrą, kai ji pigesnė“, – sakė ESO Paslaugų tarnybos direktorė Dalia Andrulionienė.
Tuo tarpu ESO specialistai matys daugiau techninių elektros tinklo parametrų, pavyzdžiui, įtampos kokybę. Be to, bendrovė galės greičiau spręsti elektros tiekimo problemas.