Naujos kartos telekomunikacijų verslą kartu kuriančios bendrovės „Teo“ ir „Omnitel“ užtikrins išmaniųjų elektros skaitiklių duomenų perdavimo ir valdymo paslaugas bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) verslo klientams. Tai yra didžiausias daiktų interneto projektas Lietuvoje.
„Teo“ ir „Omnitel“ daiktų interneto sprendimas leis efektyviau stebėti elektros skaitiklių duomenis. Per 7 metus „Omnitel“ perduos ESO iki 80 tūkst. specialių daiktų internetui pritaikytų SIM kortelių ir atliks jų duomenų platformos valdymo bei priežiūros darbus. Bendra sutarties vertė – 756 tūkst. eurų. ESO IT sistemas prižiūrintis Technologijų ir inovacijų centras (TIC) šį tiekėją atrinko viešo konkurso būdu. ESO ir TIC priklauso didžiausiai šalyje energetikos įmonių grupei „Lietuvos energija“.
„Pasaulyje pripažintos „Telia Company“ nuotolinės duomenų valdymo platformos pritaikymas Lietuvos energetikos rinkoje yra didelis žingsnis Lietuvos daiktų interneto ekosistemos kūrime. Turėdami puikiai išvystytą šviesolaidinio ir mobiliojo interneto infrastruktūrą esame pajėgūs užtikrinti didelį duomenų perdavimo srautą. Mūsų daiktų interneto žinios jau artimoje ateityje galės būti pritaikytos išmanių namų ir paslaugų kūrimui“, – sako „Teo“ ir „Omnitel“ vadovas Kęstutis Šliužas.
Naujoji išmaniųjų skaitiklių platforma leis ESO stebėti duomenų perdavimo ryšio kokybę, operatyviai nustatyti gedimus ar pažeidimus. Iki šiol naudota SIM kortelių platforma leido tik nuskaityti skaitiklių rodmenis. Be to, pagal naująją sutartį, ESO galės papildomai per metus sutaupyti 26,5 tūkst. eurų į elektros skirstymo tarifą įtraukiamų lėšų. Ši paslauga ESO kainuos daugiau nei trečdaliu (37 proc.) mažiau, nei iki šiol.
„Norime tapti patikimu partneriu išmaniųjų energijos technologijų pasaulyje. Diegdami skaitmenines technologijas skatiname klientus efektyviau valdyti elektros suvartojimą, planuoti gamybos apkrovas, įsivertinti realius leistinos galios poreikius ir sutaupyti. Šiemet išmaniųjų skaitiklių naudą išbandys ir mūsų privatūs klientai. Tai žingsnis link masinio skaitmeninių technologijų taikymo energetikoje ir naujų, pažangesnių galimybių mūsų klientams“, – sakė ESO generalinis direktorius Liudas Liutkevičius.
Šiuo metu beveik 12 tūkst. ESO verslo klientų naudojasi išmaniųjų skaitiklių galimybėmis. Jų elektros energijos suvartojimo duomenys perduodami nuotoliniu būdu, o sąskaitos jiems sugeneruojamos automatiškai. Taip apskaitoma 85 proc. verslo klientų suvartojamos elektros energijos. Šiuo metu ESO taip pat diegia išmaniuosius skaitiklius 3 tūkst. šalies gyventojų.
„Telia Company“ platforma daugelyje pramonės šakų leidžia valdyti paslaugas, kurios nereikalauja žmogaus įsikišimo. Tai ypač aktualu tarptautinėms įmonėms, kurioms būtina kontroliuoti visą produkto veikimo ciklą. Automatizuotas didelės apimties judriojo ryšio abonentų valdymas kontroliuoja informaciją itin dideliais kiekiais, o tai sumažina sąnaudas ir generuoja pajamas iš naujų paslaugų ir produktų.
„Teo“ ir „Omnitel“ išmaniųjų skaitiklių sprendimas remiasi belaide duomenų perdavimo technologija, ji bus naudojama tik ESO verslo apskaitos sistemose. Privatiems klientams diegiamuose išmaniuosiuose skaitikliuose ESO išbando kitą, taip vadinamą PLC technologiją, kuri skaitiklių duomenis perduoda elektros linijomis.