Viename pagrindinių geležinkelio pasienio punktų Lietuvos pasienyje su Baltarusija – Kenos stotyje – vėl įgyvendinami plėtros darbai. Iki 2008 metų vasaros bus nutiesti papildomi 8 geležinkelio keliai, įrengta traukinių eismo valdymo sistema, iškils statiniai, reikalingi muitinės ir pasienio tarnybų darbui.
Įgyvendinus 74 mln. litų kainuosiančius darbus, Kena taps didžiausia modernizuota pasienio geležinkelio stotimi Lietuvoje. Per šį kontrolės postą keliaujantys žmonės ar kroviniai pasiekia Europos Sąjungą, išvyksta iš jos ar kerta ją tranzitu į Kaliningrado sritį. Lietuva, būdama atsakinga už išorinės ES sienos saugumą, stiprina pasienio kontrolę.
Pagrindinė dalis lėšų projektui suteikta iš Europos Sąjungos fondų. Darbus atliks viešąjį konkursą laimėjęs trijų įmonių konsorciumas – statybų bendrovė „Skala“, geležinkelių tiesimo įmonė „Vitras“ bei elektroninių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“.
Konsorciumo veiklą bei projektą koordinuojanti “Skala” Kenos stotyje atliks bendruosius statybos darbus – pastatys naują pasienio posto muitinės terminalą, įrengs geležinkelio sankasas, bei kitus stotį aptarnaujančius statinius bei įrenginius. Bendrovės „Vitras“ darbuotojai nuties papildomus geležinkelio kelius, juose „Fima“ įgyvendins pažangius eismo valdymo sprendimus, kuriuos jau yra rengusi ir ankstesniais plėtros etapais.
„Kenos stoties plėtrą skatina ir augantys keliautojų bei krovinių srautai. Jiems efektyviau valdyti įdiegsime funkcionalią mikroprocesorių pagrindu veikiančią sistemą, kuri automatiškai reguliuos traukinių srautus. Be to, visą eismo informaciją kompiuterių ekranuose stebės budėtojai, kurie būtinais atvejais galės valdyti sistemą rankiniu būdu“, - pasakojo „Fima“ Projektų vykdymo skyriaus direktorius Artūras Šuliauskas.
Anot jo, įdiegus šią sistemą, Kena taps vienu moderniausių geležinkelio pasienio postų visame Pabaltijyje.
Už daugiau nei 17,5 mln. litų „Fima“ be eismo valdymo sprendimų taip pat atliks elektros tinklų, modernių apsaugos, vaizdo stebėjimo ir ryšio sistemų įrengimo darbus stoties teritorijoje ir naujuosiuose statiniuose.
Bendrovė šiame geležinkelio stoties pasienio poste darbuojasi jau ne pirmus metus – „Fima“ dalyvavo Kenos stoties I-ajame bei II-ajame plėtros etape. Tuomet buvo rekonstruoti geležinkelio keliai, įrengta geležinkelio iešmų šildymo sistema, pastatuose taip pat įrengtos apsaugos sistemos, duomenų perdavimo tinklai. Keliuose dirbančių darbuotojų saugumui užtikrinti įrengtos garsinės perspėjimo sistemos, atlikta daug kitų darbų.