Nepaisant milžiniško progreso, kuris vyksta „Google“, „Amazon“ ir kitose pasaulio kompanijose, prekes pristatančių dronų dar laukia rimti technologiniai iššūkiai.
Specialistai prognozuoja, kad JAV ir daugelyje kitų pasaulio šalių prekių pristatymas dronais turėtų tapti legalus per ateinančius dvejus metus. Tiesa, nesitikėkite, kad tuomet staiga visur pradės skraidyti picas ar bet kurias kitas internetu užsakytas prekes pristatantys dronai.
„Google“ ir „Amazon“ pasaulyje pirmauja prekes pristatančių dronų srityje, o juos sparčiai vejasi UPS, „FedEx“ ir keli kiti startuoliai. Kovo mėnesį JAV Senato Transporto komitetas parengė įstatymo projektą, kurį priėmus būtų uždegta žalia šviesa prekes pristatantiems dronams.
Kritikų teigimu, itin vertingas prekes gabenantys dronai gali būti nušauti arba pavogti. „Juos numušti nėra labai sudėtinga. Tai kaip įmanoma dronų rėmą ir programinę įrangą nuo to apsaugoti?“ – klausia Nicholas Roy`us, Masačusetso technologijos universiteto (MIT) profesorius, anksčiau dirbęs su „Google“ dronų projektais.
N. Roy`aus teigimu, mokslininkams teks sugalvoti būdą, kaip apsaugoti dronus nepažįstamose ir pavojingose vietose. Iššūkis, pasak jo, yra panašus, kurį dabar sprendžia autonominių automobilių gamintojai, tačiau kur kas sudėtingesnis: dronai turės laviruoti tarp ir virš pastatų, surasti nusileidimo vietą nepažįstamoje aplinkoje, rašo technologyreview.com.
2014 m. „Google“ pristatė projektą „Wing“, beveik tuo pačiu metu savo dronų projektą „Prime Air“ pristatė ir „Amazon“.
Nors dronai dabar gana nesunkiai gali skristi nuošalesnėse vietovėse, tankiai apgyvendintos ir apstatytos vietos vis dar yra iššūkis. O ir biurokratiniai reikalavimai nėra išimtis. Štai JAV Fedralinės aviacijos administracijos nurodymu, bepilotis negali skristi aukščiau nei 120 metrų ir arčiau nei 8 km nuo oro uosto. Tiesa, kai kurioms kompanijoms, kaip „Google“, „Amazon“, testavimo periodui buvo suteiktos išimtys. Dėl kurių skundus jau pareiškė pilotai. Kai kurie skundžiasi, kad aplinkui zujantys dronai trukdo jiems tinkamai atlikti darbą.
Kalbant apie navigaciją, ši problema gali būti greitai išspręsta. Startuolis „Skydio“ kuria autonominę navigacijos sistemą. „Prekes pristatantys dronai susiduria su sunkiausiais visos šios industrijos iššūkiais. Pradedant navigacija, skrydžių nuotoliais, baigiant konstrukcija ir baigiant oro erdvės valdymu. Su laiku šios problemos išsispręs, tačiau gali būti, kad kaštai pranoks lūkesčius“, – teigia „Skydio“ įkūrėjas Adamas Bry.