Remiantis šiandien Europos Komisijos paskelbtomis elektroninės prekybos sektoriaus tyrimo išvadomis, geografinis blokavimas plačiai taikomas visoje ES. Kad kitose ES valstybėse narėse esantiems vartotojams taikomas geografinis blokavimas, nurodė 38 proc. atsakiusiųjų vartojimo prekėmis prekiaujančių mažmenininkų ir 68 proc. skaitmeninio turinio teikėjų. Taip yra iš dalies dėl bendrovių priimtų vienašalių sprendimų nevykdyti prekybos užsienyje, tačiau taip pat dėl bendrovių sutartimis sudaromų kliūčių vartotojams pirkti internetu kitose ES šalyse.
Už konkurencijos politiką atsakinga Komisijos narė Margrethe Vestager sakė: „Informacija, gauta atliekant elektroninės prekybos sektoriaus tyrimą, patvirtino įtarimus, dėl kurių šį tyrimą pradėjome: dėl geografinio blokavimo kitose ES šalyse esantys Europos vartotojai dažnai negali internetu pirkti prekių ir skaitmeninio turinio; be to, kai kuriais atvejais tą geografinį blokavimą lemia tiekėjų ir platintojų tarpusavio susitarimai. Jeigu rinkoje nedominuojanti bendrovė vienašališkai nusprendžia nevykdyti prekybos užsienyje – tai nėra konkurencijos teisės klausimas. Tačiau jeigu geografinis blokavimas taikomas dėl susitarimų, turime išsiaiškinti, ar esama antikonkurencinio elgesio, kuriam užkirsti kelią būtų galima ES konkurencijos priemonėmis.“
Dėl geografinio blokavimo praktikos, kurią taiko prekių ir paslaugų teikėjai, vartotojai negali internetu įsigyti vartojimo prekių arba naudotis skaitmeninio turinio paslaugomis dėl jų buvimo vietos ar gyvenamosios šalies. Tai yra vienas iš veiksnių, veikiančių tarpvalstybinę elektroninę prekybą. Nutraukti nepateisinamą geografinį blokavimą – vienas iš prioritetinių Komisijos uždavinių, įgyvendinant 2015 m gegužės 6 d. paskelbtą Bendrosios skaitmeninės rinkos strategiją,