Naujų ir naudotų automobilių pardavėjai, kurie nefinansuoja automobilių atliekų tvarkymo, gali būti baudžiami bauda iki 14 tūkst. eurų.
Į Lietuvą transporto priemones įvežantys verslininkai, vykdami Atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus, privalo rūpintis, kad netinkami naudojimui automobiliai būtų perdirbti ir nebūtų teršiama aplinka. Viena iš importuotojų pareigų – užtikrinti atliekų tvarkymo finansavimą. Verslininkai savo pareigas gali atlikti keliais būdais - organizuoti po įvežtų automobilių naudojimo susidariusių atliekų tvarkymą ir kitų pareigų vykdymą patys arba tapti nariais tokios organizacijos, kuri turi teisę organizuoti naudoti netinkamų automobilių tvarkymą.
Jei importuotojas nevykdo numatytų įpareigojimų, jis gali būti traukiamas administracinėn atsakomybėn ir nubausti bauda nuo 7,24 iki 14,4 tūkst. eurų.
Praktika rodo, kad automobilių importuotojai, pabandę atliekų tvarkymą organizuoti individualiai, paprastai tokio sprendimo atsisako. Anot jų, gamintojų ir importuotojų pareigas patogiausia ir pigiausia įgyvendinti organizuotai, nes reikalaujama ne tik specialaus pasirengimo ir techninių sąlygų, bet ir specialių žinių, o kiekvienai įmonei išlaikyti išmanantį specialistą yra per brangu. Todėl pamėginę atliekas tvarkyti individualiai tos minties palaipsniui atsisako.
Dar vienas būdas išvengti didžiulių baudų – pasirinkti kompetentingus, patirtį turinčias importuotojus vienijančias organizacijas. Jos jau yra sukaupę reikalingą patirtį tiek atliekų tvarkyme, tiek ruošiant reikalingus dokumentus. Kitu atveju gali kilti nesusipratimų, kurie gali neigiamai paveikti verslo situaciją. „Yra graži lietuviška patarlė, kad šykštus moka du kartus. Ją galima pritaikyti tais atvejais, kai siekiant bet kokia kaina sumažinti kaštus, verslininkai susiduria su nemalonumais ir net baudomis. Todėl sprendžiant automobilių atliekų tvarkymo klausimą rekomenduojame gerai įvertinti ne tik kainą, riziką, bet ir organizacijos patirtį, – tai gali turėti įtakos verslo sėkmei“, – patarimais dalijasi transporto priemonių importuotojų interesus atstovaujančios Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos vadovas Alfredas Skinulis. Jo vadovaujama organizacija šiuo metu atstovauja daugiau kaip 600 transporto priemonių gamintojų importuotojų, efektyviai įgyvendina visas gamintojų ir importuotojų pareigas.
„Regitros“ duomenimis, į Lietuvą per metus įvežama apie 200 tūkstančių transporto priemonių, tuo tarpu finansuojamas tik apie 20 proc. automobilių atliekų sutvarkymas.