Komerciniai bankai pradėti dar aktyviau stumti iš internetinių mokėjimų rinkos. Tradiciniams mokėjimams pigesnę alternatyvą suteikusi UAB „Mistertango“ vasarį sulaukė tris kartus daugiau el. parduotuvių užklausų, taip pat ir iš itin stambių bendrovių. Prie to prisidėjo vasarį Lietuvos banko išreikšta parama naujam bei pigesniam atsiskaitymui.
Mokėjimo inicijavimo paslaugos (MIP) esmė – pirkėjas iš el. parduotuvės nukreipiamas atsiskaityti į mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėją, o ne į banką, kaip įprasta šiuo metu. Tokiu būdu įmokos iš pirkėjų surenkamos iki kelių kartų pigiau ir pervedamos el. parduotuvei, o prekybininkui nebereikia atskirai derėtis su bankais, užtenka susitarti su naujosios paslaugos teikėju.
„Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos nariai patenkinti, kad bankinio atsiskaitymo paslaugai pagaliau atsirado normali alternatyva su normalia kainodara“, – sako Vytautas Vorobjovas, Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininkas.
Pagal „Mistertango“ pateiktus duomenis, tarp susidomėjusių bendrovių yra ir tokių rinkos žaidėjų, kurių metinė apyvarta viršija 10 mln. eurų. Įmonės taip pat svarsto galimybę MIP išnaudoti sąskaitų už savo paslaugas apmokėjimui. Šiuo metu MIP Lietuvoje jau naudojasi ir sąnaudas atsiskaitymams kelis kartus sumažino daugiau nei 20 el. parduotuvių. Dar beveik 30 el. parduotuvių jau diegiasi šią paslaugą.
Anot V. Vorobjovo, dabar internetiniai atsiskaitymai yra labai skausmingi žemų maržų segmente. Tai ypač aktualu smulkiesiems prekybininkams, kurie neturi stiprios derybinės galios ir ieško, kuo pakeisti bankų siūlomą tradicinį ir brangų atsiskaitymą internete, vadinamąjį „Bank Link“.
UAB „Mistertango“ yra vienintelė Lietuvoje mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėja. Bendrovė įkurta 2014 m., 2015 m. jai suteikta Elektroninių pinigų įstaigos licencija. 83 proc. „MisterTango“ akcijų priklauso „Blue ocean invest“, 15 proc. – Tadui Kvedarui, 2 proc. – Audriui Ramanauskui.