Šiandien Europos Komisija paskelbė 2016 m. skaitmeninės ekonomikos ir visuomenės indekso (DESI) rezultatus. Šis indeksas – tai internetinė priemonė, skirta ES valstybių narių pažangai, daromai kuriant skaitmeninę ekonomiką ir visuomenę, įvertinti. Jį sudaro rodikliai, kuriais įvertinami 5 aspektai: galimybė naudotis ryšiu, žmogiškasis kapitalas, naudojimasis internetu, skaitmeninių technologijų integracija ir skaitmeninės viešosios paslaugos.
DESI reitinguose pirmąsias vietas užima Danija, Nyderlandai, Švedija ir Suomija. Nyderlandai, Estija, Vokietija, Malta, Austrija ir Portugalija auga greičiausiai. Visos ES rezultatas, palyginti su praėjusiais metais, pagerėjo – nuo 0,5 iki 0,52 (iš 1).
Lietuva įvertinta 0,55 balo ir yra 13-a iš 28 ES valstybių narių (praėjusiais metais buvo 11-a). Lietuvos rezultatai geresni už ES vidurkį, tačiau padėtis gerėjo lėčiau nei visoje ES. Lietuva yra viena iš naujos kartos prieigos diegimo lyderių. Sparčiu (30 MBps ir daugiau) plačiajuosčiu ryšiu gali naudotis 98 % namų ūkių.Tačiau naudojimosi plačiajuosčio ryšio paslaugomis lygis išlieka palyginti žemas (60 % namų ūkių), o 1 iš 4 Lietuvos gyventojų niekada nesinaudojo internetu.
Nepaisant kai kurių gerų skaitmeninių viešųjų paslaugų diegimo pavyzdžių, vis dar būtina atvirųjų duomenų srities pažanga.
Tyrimas rodo, kad 71 proc. (palyginti su 62 proc. praėjusiais metais) Europos namų ūkių turi prieigą prie sparčiojo (bent 30 Mbps) plačiajuosčio ryšio. Nors mokslo, technologijos ir matematikos absolventų ES šiek tiek padaugėjo, beveik pusė Europos gyventojų (45 proc.) neturi pagrindinių skaitmeninių įgūdžių (nemoka naudotis e. paštu ir redagavimo priemonėmis arba įdiegti naujų prietaisų). 65 proc. Europos interneto vartotojų prekes ir paslaugas perka internetu, tačiau jas internetu parduoda tik 16 proc. mažų ir vidutinių įmonių, iš jų mažiau nei pusė (7,5 proc.) – kitose šalyse.
Remdamasi 2015 m. patvirtinta bendrosios skaitmeninės rinkos strategija ir šiandien paskelbtu indeksu, šiais metais Europos Komisija pateiks pirmuosius pasiūlymus, kuriais bus skatinama e. prekyba ir gerinamos prisijungimo galimybės.