Kompanija „Facebook“ tinklaraštyje pranešė, kad balandžio 12 dieną F8 konferencijos metu visiems leidėjams bus pristatyta „Instant Articles“ paslauga.
„Vis dar dirbame su keliais šimtais leidėjų visame pasaulyje, jų vartotojams stengdamiesi pristatyti įtraukiančią skaitymo patirtį. Vis dar tobuliname feisbuko adaptuoto turinio sistemą bei rengiamės pristatyti ištobulintus turinio kūrimo įrankius“, – teigiama tinklaraštyje.
Feisbuke publikuojami straipsniai, kaip tvirtina socialinio tinklo atstovai, turėtų išspręsti problemas, su kuriomis susiduria išmaniųjų telefonų naudotojai: juos erzina lėtas socialiniame tinkle pasidalintų straipsnių atidarymas. O tai esą atsiliepia visiems turinio kūrėjams, nepriklausomai nuo jų dydžio.
„Siekiame, kad žinios apie šią naują technologiją pasiektų visus leidėjus ir kad, pradėję naudotis šia technologija, jie galėtų pasiekti savo auditoriją socialiniame tinkle „Facebook“, – rašoma pranešime. Pabrėžiama, kad žiniasklaidos organizacijos ir žurnalistai yra integrali feisbuko naudotojų dalis, taigi kompanija siekia pristatyti jiems vertingų ir naudingų produktų.
Naujoji publikavimo sistema leidėjams leis kontroliuoti jų istorijų vizualiką. Feisbuko atstovai tvirtina, kad naują paslaugą naudojantys leidėjai turės galimybę turinį pristatyti dinamiškai ir interaktyviai. Be to, jis bus matomas visame pasaulyje, nesvarbu, kokio dydžio leidėjas jį publikuoja. Jie turės galimybę į turinį įterpti užsakovų reklamas, už jas gauti pajamas, taip pat sekti skaitomumo duomenis ne tik feisbuko siūlomais įrankiais, bet ir naudotis kitomis internete egzistuojančiomis ar trečiųjų šalių teikiamomis duomenų apdorojimo sistemomis.
Paslauga „Instant Articles“ turėtų būti pritaikoma prie visų interneto svetainių, taip pat veikti su visomis turinio kūrimo sistemomis. Be to, ji yra kurta atviro kodo principu, taigi pritaikyti ją prie savo reikmių galės kiekvienas turinio kūrėjas.
„Instant Articles“ feisbuko vartotojams išryškins svarbiausias žinutes, vaizdo siužetus, nuotraukas, o leidėjams atvers naujų galimybių, taip pat leis pagerinti vartotojų patirtį, pristatyti jiems tikslinę reklamą ir gauti tikslesnius duomenis apie vartotojus. Nors kompanija teigia, kad tai žiniasklaidos kompanijoms tik padės geriau pristatyti turinį, ši naujovė jau yra susilaukusi prieštaringų atsiliepimų.
Jungtinių Amerikos valstijų (JAV) žiniasklaidos kompanijos yra tvirtinusios, kad jos neturi pasirinkimo nebendradarbiauti su feisbuku, mat šis yra tapęs viena pagrindinių turinio populiarinimo priemonių. Baimintasi, kad ilgainiui nepaisant darbo, įdėto į kokybiškų, gilių straipsnių rašymą, lankytojų tikslas bus būtent „Instant Articles“, o ne straipsnių autorių atstovaujamos svetainės. Ir tai savo ruožtu mažins skaitomumą bei pajamų iš reklamos srautus.
„The Atlantic“ vyr. redaktorius Jamesas Bennetas yra sakęs, kad tekstų publikavimas per „Instant Articles“ paslaugą iš esmės reiškia „informacijos skleidimo kontrolės praradimą“. Kita vertus, jis pridūrė: „bandome paskleisti žinias kuo platesnei auditorijai ir tuo pačiu metu formuoti lojalių, entuziastingų skaitytojų branduolį“.