Duomenų ir internetu atliekamų sandorių saugumo bankų praktika labai rūpi naudotojams, svarstantiems, ar bankui saugu patikėti asmens duomenis ir transakcijas. Neseniai „Kaspersky Lab“ atliktos apklausos metu, kurioje dalyvavo 11 tūkst. naudotojų, buvo nustatyta, kad daugiau nei pusė (63 proc.) Europos respondentų vengtų naudotis neseniai duomenų saugumo incidentą patyrusio tiekėjo paslaugomis.
Lietuvos naudotojai taip pat susirūpinę saugumu, atlikdami finansinių transakcijų operacijas. Remiantis Lietuvos interneto naudotojų apklausa, daugiau nei pusė respondentų (55 proc.) rimtai baiminasi prarasti pinigus atlikdami finansines operacijas: pirkdami internetu, naudodamiesi internetine bankininkyste ar pan. Be to, trečdalis Lietuvos naudotojų prisipažino neskaitantys taisyklių ir saugumo instrukcijų tinklalapiuose, kuriuose įrašo asmeninius ir finansinius duomenis. Nors naudotojai rūpinasi savo informacijos ir pinigų saugumu atlikdami operacijas internete, daugelis norėtų, kad tiekėjas įsipareigotų savo saugumo sistemas patobulinti kokybiškomis ir patikimomis priemonėmis. 56 proc. Europos naudotojų prisipažino, kad jie rinktųsi finansinių paslaugų tiekėją ar sandorį su internetine parduotuve vien dėl papildomų siūlomų saugumo priemonių, kad apsaugotų sunkiai uždirbtus pinigus ir konfidencialius duomenis.
Tyrimas parodė, kad beveik du trečdaliai ES naudotojų (60 proc.) nerimauja dėl duomenų saugumo bendrovių, kurioms jie patiki asmeninę ir finansinę informaciją, taikomų metodų. Per metus šis skaičius išaugo 6 proc. Kaip nurodė Lietuvos vartotojai, tik šiek tiek daugiau nei trečdalis jų (36 proc.) yra įsitikinę, kad bankų siūloma nemokama saugumo programinė įranga juos visiškai apsaugo nuo pavojų. 45 proc. respondentų baiminasi, kad jiems praradus finansus, bankas nekompensuos nuostolių. Tai dar labiau patvirtina, kad bankai ir mažmenininkai turi įrodyti darantys viską, kad išsklaidytų šiuos nuogąstavimus ir internetu atliekamų sandorių bei duomenų saugumą padarytų savo prioritetu.
„Vis daugiau vartotojų ne tik naudojasi, bet ir pasitiki mobiliąja bankininkyste ir mokėjimais internetu. Tikimasi, kad paslaugų teikėjai imsis visų reikalingų priemonių, kad apsaugotų savo klientus nuo sukčiavimo ir pažeidimų. Galiausiai mūsų tyrimai nustatė, kad 43 proc. Europos naudotojų atliktų mokėjimus internetu dažniau, jei turėtų patikimą finansinių sandorių. Todėl aišku, kad paslaugų teikėjai turi padaryti dar daugiau, kad užtikrintų ilgalaikį transakcijų pelningumą ir savo verslo reputaciją“, – sako Rosas Hoganas (Ross Hogan), „Kaspersky Lab“ grėsmių prevencijos skyriaus vadovas.
Didėjant naudotojų poreikiui, specialistų sprendimai gali padėti bankams padidinti klientų skaičių, užtikrinant ne tik interneto ir mobiliojo ryšio operacijas, bet ir jų prekių ženklo vientisumą. „Kaspersky Fraud Prevention“ leidžia bankams taikyti griežtas ir tikslias saugumo priemones, nedarant poveikio klientams ir supaprastinant sandorius internetu. „Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints“ visiškai apsaugo klientus ir jų kompiuterius nuo finansinių sukčių, todėl jie bankines operacijas gali atlikti lengvai ir patogiai internete, nesukeldami rizikos sau ar savo paslaugų teikėjui.