Lietuviai pernai pirko mažiau buitinės technikos, elektronikos ir IT technikos, tačiau rinkosi brangesnes prekes. Labiausiai šių kategorijų prekių pardavimas smuko tradicinėse parduotuvėse – jose elektronikos, TV, garso ir IT technikos 2015 m., lyginant su 2014 m., nupirkta iki 49 proc. mažiau. Rinkos ir socialinių tyrimų bendrovės „GfK“ duomenys rodo, kad pernai šių prekių gyventojai dažniau įsigijo internetu. Vaizdo kamerų, navigacijų, monitorių ir skutimosi mašinėlių internetinėse parduotuvėse gyventojai pernai nupirko kelis kartus daugiau nei prieš metus.
„GfK“ mažmeninės prekybos buitinių, elektronikos ir IT technikos prekių kategorijose 2014–2015 m. tyrimo duomenimis, pernai gyventojai pirko daugiau vaizdo kamerų (24 %), spausdintuvų (14 %), kavos aparatų (10 %), monitorių (6 %) bei skutimosi mašinėlių (5 %). Nors tradicinėse parduotuvėse šių prekių pardavimas pernai kiek sumažėjo, internetu gyventojai jų įsigijo kelis kartus daugiau nei 2014 m.
Labiausiai smuko skaitmeninių fotoaparatų (44 proc.), vaizdo grotuvų (42 proc.), nešiojamų grotuvų (24 proc.) ir lygintuvų (17 proc.) pardavimas. Didžiausias smukimas – tradicinėse parduotuvėse.
„Tyrimas rodo, kad bendras mažmeninės prekybos rinkos augimas nebuvo didelis, tačiau elektroninei prekybai sekėsi geriau. Lietuvos gyventojai buitinės technikos, elektronikos ir IT technikos prekes internete renkasi vis dažniau. Spartus šių kategorijų prekių pardavimų augimas rodo, kad internetinės parduotuvės užima vis didesnę tradicinės mažmeninės prekybos dalį. Kai kurių prekių pardavimas internetu, pavyzdžiui, vaizdo kamerų, išaugo net penkis kartus“, – sako didžiausios internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.
Per 2015 m. internetinės prekybos dalis buitinės technikos, elektronikos ir IT technikos mažmeninės prekybos rinkoje išaugo 78 proc. ir dabar užima kiek daugiau kaip penktadalį visos rinkos – 22 proc. 2014 m. pabaigoje e. prekybos dalis minėtų prekių kategorijų mažmeninės prekybos rinkoje buvo 12,7 proc.
Populiariausios prekės internetinėse parduotuvėse – IT technika ir biuro įranga. Daugiau kaip trečdalį (34 proc.) šių prekių gyventojai perka internetu. Beveik trečdalį (30 proc.) mažmeninės prekybos rinkos atsiriekia ir foto technikos pardavimas internetu.
Populiariausi gyventojų pirkiniai internetu: automobilių navigacijos ir monitoriai, kurių pardavimai išaugo pustrečio karto, bei vaizdo kameros, kurių parduota beveik 5 kartus daugiau.
Tradicinėje prekyboje beveik visose buitinių, elektronikos ir IT technikos prekių kategorijose pardavimai mažėjo. Gyventojai pirko tik kiek daugiau kavos aparatų (1 proc. daugiau) ir spausdintuvų (16 proc.).
2016 m. prognozuojamas e. prekybos rinkos stabilumas bei perėjimas iš nuolat augančios į ciklišką.
„GfK“ tyrimas parodė, kad pernai lietuviai tiek tradicinėse, tiek e. parduotuvėse dažniau rinkosi mažiau, tačiau brangesnes prekes. Tokias rinkos tendencijas mato ir internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ analitikai. Pasak jų, buitinių, elektronikos ir IT technikos prekių internetinė prekyba išsiskiria tuo, kad šios kategorijos prekes įsigyjančio pirkėjo krepšelis yra didesnis, tačiau prekių išsirenkama mažiau. G. Vilkė tai aiškina augančiu pasitikėjimu internetine prekyba bei didėjančiu poreikiu įsigyti kokybišką ir ilgalaikę prekę.
„Matome, kad internetinių parduotuvių pirkėjų krepšelis didėja, tačiau prekių skaičius išlieka toks pats. Statistika rodo, kad, pavyzdžiui foto technikai 2015 m. pirkėjai išleido net ketvirtadaliu (25,7 %) daugiau pinigų nei 2014 m. Tai rodo, kad internetinės parduotuvės gali patenkinti vis daugiau pirkėjų poreikių ir pasiūlyti didelį geros kokybės prekių asortimentą“, – teigia didžiausios internetinės parduotuvės rinkodaros direktorė.