Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (TVOU) pradėti riedėjimo tako „B“, kuris skirtas operatyviam orlaivių išvažiavimui iš pagrindinio lėktuvų kilimo-tūpimo tako, rekonstrukcijos darbai. Juos atliekanti elektroninių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“ modernizuos čia esančią maždaug 10 metų senumo signalinių šviesų sistemą, į grindinį įmontuos įspėjamuosius „STOP“ žiburius.
Pasak TVOU atstovo spaudai Arūno Marcinkevičiaus, augantis oro uostas, šiemet per 7 mėnesius aptarnavęs daugiau nei 800 tūkst. keleivių, nuolat tobulina savo techninį lygį ir saugumą.
„Didėjant keleivių srautams aptarnaujame vis daugiau orlaivių. Norėdami garantuoti oro uosto paslaugų kokybę ir didinti keliaujančiųjų saugumą, tikslingai investuojame į technologijas“, - sakė A. Marcinkevičius.
Signalinių žiburių sistemos diegimo darbai TVOU kainuos beveik 900 tūkst. litų. Visi nauji sprendimai bus integruoti į egzistuojančią oro uosto valdymo sistemą ir bus kontroliuojami skrydžių valdymo centro.
„Dispečeriams valdyti eismą oro uoste bus lengviau, kadangi pilotai aiškiau matys tako ribas, o „STOP“ ženklai juos informuos, ar galima išvažiuoti į kilimo-tūpimo taką. Iki šiol apie tai dispečeriai galėdavo pranešti tik balsu“, - sakė „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Martynas Pargaliauskas.
Jo teigimu, montuojama signalinių žiburių sistema atitinka visus pasaulinius standartus ir yra netgi aukštesnės kokybės nei veikiančios kai kuriuose kituose Europos oro uostuose Panašiomis charakteristikomis pasižyminčias sistemas, tik didesnės apimties, „Fima“ jau yra įdiegusi Zoknių oro uosto atsarginiame take, šiuo metu vykdo ir pagrindinio tako rekonstrukciją.
TVOU atstovo spaudai teigimu, Vilniuje riedėjimo takas gali būti panaudojamas ne tik išvažiuoti iš ar įvažiuoti į kilimo-tūpimo kelią, bet ir reikalui esant (kuomet Vilniuje vyksta svarbūs NATO, ES ar kiti tarptautiniai renginiai) paverčiamas orlaivių stovėjimo aikštele.