Didžiausia Baltijos šalyse IT konsultacijų ir paslaugų bendrovė „Alna Intelligence“ įgyvendino sparčiausiai augančio Lietuvos komercinio banko „Sampo“ informacinės sistemos atnaujinimo projektą, kurio metu buvo įdiegta nauja banko duomenų bazių patikimumo užtikrinimo sistema. Įgyvendinto projekto vertė – 350 tūkst. litų.
„Diegdami naujausias technologijas ir tobulindami banko informacinę sistemą siekiame maksimaliai užtikrinti banko bei klientų informacijos saugumą, plėsti interneto bankininkystės paslaugų įvairovę, didinti teikiamų paslaugų greitį ir kokybę“, - teigė „Sampo“ banko Informacinių technologijų departamento direktorius Giedrius Trukšinas. Anot jo, Lietuvos „Sampo“ bankas sėkmingą informacinių technologijų diegimo patirtį perduoda pernai pradėjusiam veiklą Latvijos „Sampo“ bankui – bendradarbiaujant su „Alna Intelligence“, artimiausiu metu čia taip pat planuojama įdiegti analogišką patikimumo užtikrinimo sprendimą.
Atnaujinta banko informacinė sistema remiasi „Oracle“ duomenų bazių „Real application clusters“ (RAC) technologija, kuri leidžia efektyviai užtikrinti nuolatinę duomenų bazių veiklą, net jei atskiri sistemos elementai nefunkcionuotų. Taip pat ši sistema leidžia pagal verslo poreikius didinti duomenų bazių našumą, neatliekant didelių pakeitimų.
„Alna Intelligence“ direktoriaus Kazimiero Tonkūno teigimu, tai buvo daugiaetapis, itin didelės kompetencijos reikalaujantis projektas, kurio metu buvo siekiama surasti ir įdiegti efektyviausią banko poreikius atitinkantį sprendimą. „Mūsų specialistai atliko visus projekto darbus, pradedant banko poreikių analize ir baigiant informacinės sistemos platformos sprendimu bei duomenų perkėlimu į naująją sistemą“, - sakė jis.
Projekto įgyvendinimas viso vyko keturiais etapais: buvo išanalizuoti banko informacinių resursų poreikiai, suprojektuota ir įdiegta nauja informacinės sistemos platforma bei atliktas banko duomenų bazės perkėlimas.
Pasak G. Trukšino, projekto įgyvendinimo metu nebuvo kilę jokių banko veiklos sutrikimų. Tai lėmė glaudus banko ir IT partnerių bendradarbiavimas. Prie sistemos parinkimo, diegimo ir testavimo darbų įgyvendinimo taip pat prisidėjo banko informacinės sistemos gamintojo UAB „Forbis“ ir „Oracle“ atstovybės Lietuvoje specialistai.
„Sampo“ banko informacines sistemas „Alna Intelligence“ prižiūri ir aptarnauja nuo 2004 metų. Bendrovė IT konsultacijas ir paslaugas teikia savo klientams ne tik Lietuvoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje ir Nyderlanduose, Latvijoje, Estijoje bei Lenkijoje. Bendrovėje dirba daugiau nei 120 darbuotojų. 2005 m. pabaigoje bendrovės pajamos iš IT konsultacijų ir paslaugų veiklos Lietuvoje ir Latvijoje siekė 47,02 mln. - 35 proc. daugiau nei 2004 metais.