Po teroristinių išpuolių Paryžiuje socialinis tinklas „Facebook“ buvo apkaltintas nepakankamai greitai reaguojantis į terorą ir smurtą skatinantį turinį, kurį patalpina šio tinklo vartotojai. „Facebook“ praktiką kritikuojančią „Change.org“ peticiją pasirašė daugiau nei 135 000 žmonių, todėl socialinis tinklas sureagavo aukščiausiu lygiu – bendrovės Pasaulinės produktų politikos vadovė Monika Bickert pateikė paaiškinimą, kodėl „Facebook“ vartotojai kartais išvysta turinį, skatinantį terorizmą.
„Facebook“ tinkle nėra vietos teroristams, teroristų propagandai ar terorizmo garbinimui“. Tokia buvo pagrindinė M. Bickert pateikto atsakymo žinia, rašo mashable.com. Peticija, pavadinta „Brangus „Facebook“, ačiū už „Safety check“ funkciją, bet kovojant su ISIS galėtumėte dirbti kur kas geriau“, kritikuoja socialinį tinklą už nepakankamai greitą reakciją į „nesveikas džihadistų paskyras“, per kurias iškart po įvykių Paryžiuje buvo platinamos žinutės, garbinusios teroristus.
ISIS priklausančios robotų valdomos paskyros kas penkias minutes išplatindavo po žinutę, kurioje nurodoma, kad išpuolius įvykdė būtent ISIS. Taip pat šioje žinutėje buvo pateikiamos nuorodos į ISIS ir šalininkų paskyras bei kruvinų skerdynių „Bataclan“ klube nuotrauka. Žinutėje savižudžiai teroristai buvo vadinami „narsiais liūtais“. Netrukus „Facebook“ visas šias žinutes pašalino, bet peticijos autorė Julie Guilbault tikina, kad tai buvo padaryta nepakankamai greitai. Jos teigimu, bendrovė naudoja pažangias technologijas pornografinio turinio aptikimui, „bet kalbant apie terorizmo skatinimą ir galvų kirtimo vaizdo įrašus, jokių problemų nekyla: iki turinio ar visos paskyros pašalinimo praeina pakankamai nemažai laiko“.
M. Bickert, atsakydama į šiuos kaltinimus, teigė: „imamės agresyvių veiksmų siekdami užtikrinti, kad mūsų svetainėje nebūtų teroristų ar teroristinių organizacijų“. Tačiau ji pabrėžė, kad bet kokie veiksmai iš „Facebook“ pusės yra priklausomi nuo paprastų naudotojų reakcijos – jeigu vartotojai praneša, kad turinys netinkamas, jį įvertina gerai apmokyta įvairiomis kalbomis kalbančių ekspertų grupė, dirbanti kiaurą parą. Bet kokie skundai, susiję su terorizmu, yra prioritetiniai ir būna vertinami skubos tvarka. „Šaliname kiekvieną individualų vartotoją ar grupę, kurio tikslai yra smurtiniai ar bet kokias teroro akcijose dalyvavusių asmenų paskyras. Taip pat šaliname bet kokį turinį, kuriame išreiškiamas pritarimas tokioms grupėms ar jų veiksmams. Ir tuo mūsų veiksmai nesibaigia. Kai aptinkame su terorizmu susijusio turinio, ieškome bei šaliname ir susijusį turinį, kuris prieštarauja mūsų taisyklėms“, – rašoma M. Bickert atsakyme.
„Kai kur nors pasaulyje įvyksta krizė, sušaukiame darbuotojus ir, jeigu reikia, perskirstome išteklius siekiant užtikrinti, kad gebėsime pakankamai greitai sureaguoti į bet kokį žeidžiantį turinį svetainėje. Pavyzdžiui, po neseniai įvykdytų išpuolių Paryžiuje mes taip pat nedelsiant susisiekėme su nevyriausybinėmis organizacijomis, žiniasklaida ir valdžios atstovais, siekdami gauti pačią naujausią informaciją, kad būtume pasirengę nedelsiant imtis veiksmų. Daugelis mūsų darbuotojų, ypač kalbančių prancūziškai, reaguojant į bendruomenės skundų kiekio stiprų padidėjimą, dirbo visą parą“, – rašė „Facebook“ atstovė.
Ji taip pat pažymėjo, kad būna atvejų, kuomet „Facebook“ naudotojai dalinasi „nemaloniu turiniu“ turėdami gerų tikslų – norėdami padidinti problemos žinomumą. Tokiu atveju „Facebook“ turinio blokavimo veiksmų nesiima. „Daugybė žmonių nestabiliuose regionuose patiria neišpasakytus siaubus, kurių nemato žiniasklaidos objektyvai. „Facebook“ šiems žmonėms suteikia balso teisę ir šį balsą norime apginti. Dėl to leidžiame žmonėms aptarinėti šiuos įvykius ir dalintis tam tikrais smurtinių vaizdų tipais, bet tik tuo atveju, jeigu tai akivaizdžiai daroma smerkiant smurtą ir siekiant paviešinti problemą“.