Lietuvos informacinių technologijų (IT) sektorius, didžiosios dalies su juo susijusių interesų grupių atstovų vertinimu, po dešimties metų turi galimybes tapti svarbiu pasauliniu pagalbinių ir palaikomųjų IT darbų centru. Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovei TNS LT atlikus tyrimą paaiškėjo, kad tokią šalies IT sektoriaus viziją regi 53 proc. susijusių interesų grupių atstovų. Ši pozicija yra priešinga 17 proc. tyrimo dalyvių nuomonei, kad Lietuvos IT sektoriaus laukia dar šviesesnė ateitis – naujojo tarptautinio Silicio slėnio, diktuojančio pasaulines tendencijas, vaidmuo.
Abu minėti variantai vienodai tikėtini atrodo 18 proc. tyrime dalyvavusių asmenų. Nei vieno iš jų neįsivaizduoja kiek daugiau nei dešimtadalis (11 proc.) respondentų.
Atlikus TNS TRI*M tyrimą paaiškėjo, kad optimistiškiausiai Lietuvos IT sektoriaus ateitį vertina viešojo sektoriaus atstovai, kurių beveik ketvirtadalis (22 proc.) po dešimties metų šalyje regi Silicio slėnį primenančią technologijų įmonių ir organizacijų koncentraciją, įgyvendinamus pažangius sprendimus ir čia besidarbuojančius pasaulyje garsius kūrėjus. Tuo metu technologijų temomis rašantys žurnalistai ir privataus sektoriaus atstovai labiausiai linkę netolimoje ateityje tirtam sektoriui prognozuoti daugiau pragmatišką vaidmenį ir mato jį kaip pasaulinį centrą, kuris pritrauktų pagalbinių IT palaikymo darbų įmones ir savo padalinius šalyje atidarančias tarptautines kompanijas bei telefonijos centrus.
Tokią Lietuvos IT sektoriaus ateitį regi 88 proc. IT žurnalistų ir 70 proc. apklaustų privataus sektoriaus atstovų. Daugiausiai manančių, kad abi IT sritys – kūrybinė ir techninė – Lietuvoje yra vienodai gerai išvystytos – tarp studentų, besimokančių arba aktyviai besidominčių IT sritimi. 35 proc. jų yra įsitikinę, kad po dešimties metų Lietuvos IT sektorius gali būti panašus tiek į Silicio slėnį, tiek į pagalbinių IT darbų tarptautinį centrą.
„Dažniausiai Lietuvos IT sektoriaus ateities siejimas su techninėmis ir pagalbinėmis paslaugomis yra argumentuojamas nedideliu šalies dydžiu, išteklių ir pajėgumų trūkumu bei kūrybingų ir kvalifikuotų specialistų stoka. Taip pat dažnai pabrėžiamos ir šiandienos tendencijos, kurios, kai kurių tyrimo dalyvių manymu, jau dabar rodo IT sektoriaus verslus Lietuvoje besiorientuojant į pagalbinių paslaugų teikimą ir techninio palaikymo bei skambučių centrų steigimą. Tuo metu Lietuvą regintys kaip kūrybinių technologinių verslų centrą, diktuojantį tendencijas pasauliui, savo prognozę grindžia jau dabar stipriu ir sparčiai tobulėjančiu šalies IT sektoriumi bei dideliu Lietuvos intelektiniu potencialu“, – sako TNS LT vyr. projektų vadovė Jurgita Račkytė-Vilimė.
IT sektoriaus reputacijos TRI*M tyrimas buvo atliktas 2015 m. rugpjūčio–rugsėjo mėn. Iš viso buvo apklausta 1017 Lietuvos verslo įmonių, valstybinių ir viešųjų įstaigų, Lietuvos žiniasklaidos atstovų ir tinklaraštininkų, Lietuvos studentų ir asociacijos INFOBALT narių.
Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderis. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.