Pirmaujanti duomenų trynimo sprendimų kūrėja „Blancco“ paskelbė naujo tyrimo rezultatus, atskleidusius, kad mobiliųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių naudotojai vis dar renkasi netinkamas atsargumo priemones, todėl rizikuoja ne tik asmeninių duomenų saugumu, bet ir kelia grėsmę verslo informacijai.
Nepaisant vartotojų ir teisinių institucijų reikalavimų dėl didesnės įmonių duomenų valdymo atsakomybės ir atskaitomybės, beveik trečdalis apklaustų vartotojų (29 proc.) pripažįsta nežinantys, kada jų asmeniniai duomenys yra prieinami be jų leidimo.
„Nėra jokio pasiteisinimo nežinojimui, kas daroma su tavo duomenimis – nesvarbu, ar tai asmeninė informacija vartotojo išmaniajame telefone ar planšetiniame kompiuteryje, ar įmonės dokumentai ir intelektinė nuosavybė, saugoma tuose pačiuose mobiliuosiuose įrenginiuose“, – tvirtina Paul Henry, „Blancco Technology Group“ IT apsaugos konsultantas.
„Blancco“ tyrimas atkreipia dėmesį į dilemą, su kuria susiduria verslas kurdamas produktus ir paslaugas: nors pastaruoju metu stengiamasi vartotojams pasiūlyti suasmenintus pasiūlymus, tuo pačiu metu būtina apsaugoti ir jų duomenis, kad jais nepasinaudotų kibernetiniai vagys. Ši duomenų privatumo ir paslaugų personalizavimo priešprieša gali tapti nemenku iššūkiu verslui, ką jau kalbėti apie sparčiai populiarėjančias dalinimosi paslaugas, kaip „Uber“ ir „Airbnb“.
Svarbiu faktoriumi tampa ir vartotojų pasitikėjimas. 33 proc. apklaustų vartotojų tvirtina, kad iš dalies pasitiki, bet nesijaučia saugūs apsipirkdami naudojant mobiliuosius įrenginius. Tuo tarpu 23 proc. nesiryžta susieti savo kreditinės kortelės su mobiliomis programėlėmis.
„Tiek individualūs asmenys, tiek verslas privalo keisti požiūrį į duomenų apsaugą. Būtina vertinti saugumą kaip informacijos valdymą nuo pradžių iki galo – nuo to momento, kai informacija yra sukuriama, iki tol, kol ji perduodama, saugoma ir galiausiai, kaip ji pašalinama“, – sako Deividas Švėgžda, „Blancco Technology Group“ sprendimus pristatančios bendrovės „Baltimax“ produktų vadovas.
Nors mobiliųjų vartotojai pripažįsta apsaugos svarbą, jie nesiima tinkamų atsargumo priemonių. 25 proc. vartotojų klaidingai tiki, kad jautrių duomenų ar katalogų ištrynimas bei slaptažodžio naudojimas yra efektyvus ir patikimas būdas apsaugoti savo asmeninius duomenis. Tik 5 proc. tiki, kad jų privatumą apsaugos speciali programinė įranga, neatstatomai ištrinanti duomenis.
Tyrimas atskleidė, kad kibernetinis saugumas nėra suprantamas taip pat, kaip fizinis. Paprašyti nurodyti, kokį pirmą veiksmą atliktų, jei jų telefonas dingtų ar būtų pavogtas, tik 4 proc. apklaustųjų kreiptųsi į policija. Tuo tarpu 21 proc. išjungtų prarastą įrenginį, naudodamiesi savo mobiliojo ryšio tiekėjo pagalba, ir įsigytų naują. Kiek mažiau stengtųsi jį susigrąžinti – 19 proc. naudotų GPS, kad nustatytų savo įrenginio buvimo vietą.
Duomenų pašalinimas yra vienas iš aspektų, kuriuos vertina mobiliųjų įrenginių naudotojai. 35 proc. vartotojų pasirinkimą šimtu procentu įtakotų tai, jei jie gautų apsaugotą nuo suklastojimo sertifikatą, įrodantį, kad jų duomenys mobiliajame įrenginyje buvo ištrinti neatstatomai. Tyrimo metu buvo apklausta virš 1 400 vartotojų iš Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados, Jungtinės Karalystės ir Australijos, turinčių bent vieną mobilųjį įrenginį – išmanujį telefoną ar planšetinį kompiuterį.