Elektroninių bei inžinerinių sprendimų kompanija „Fima“ konteinerių krovos bendrovėje „Klaipėdos terminalo grupė“ (KTG) baigė diegti pažangią konteinerių terminalo valdymo sistemą. Jos dėka bendrovė bus pajėgi naudotis pasaulyje paplitusiu elektroniniu duomenų apsikeitimo standartu EDI (angl. Electronic data interface), optimizuoti vidinius procesus ir sustiprinti Klaipėdos uosto pozicijas Pabaltijyje.
Į naująją valdymo sistemą KTG investavo 0,9 mln. litų.
Anot KTG generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos, pritaikyti sprendimai leis padidinti Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą. Iki šiol terminalas nebuvo pajėgus keistis duomenimis elektroniniu būdu, kuris yra tapęs pasauliniu standartu ir kurį naudoja pažangias sistemas įsidiegusios laivų linijos, tad dalis krovinių gabentojų rinkdavosi kaimyninių šalių – Kaliningrado, Latvijos ar Estijos jūrų uostus.
„Atitikdami pasaulinius standartus būsime gerokai patrauklesni krovinių pervežėjams. Juk esame ne tik patogioje geografinėje padėtyje, bet taip pat turime gerai išvystytą infrastruktūrą, investuojame į techniką, tad, nepaisant tam tikrų kitų ribojimų, turime didelį potencialą augti“, - teigė V. Šileika.
Kaip teigė „Fima“ projektų vadovas Tomas Girdzevičius, šiuolaikinės terminalų valdymo sistemos visų pirma yra naudingos pačioms įmonėms, kadangi leidžia daug racionaliau paskirstyti įmonės resursus ir minimizuoti konteinerių krovos kaštus. “Tokia sistema gana greitai atsiperka. Užsienio praktika rodo, kad pritaikyta analogiško dydžio uostuose valdymo sistema yra efektyvesnė nei dviejų papildomų keltuvų, kainuojančių kelis milijonus litų įsigijimas“, - sakė T. Girdzevičius.
KTG tikisi, kad optimizavus vidinius procesus, maždaug 25 proc. paspartės krovinių krovos greitis, ketvirtadaliu išaugs ir darbo efektyvumas.
„Klientus galėsime aptarnauti sparčiau, nes valdymo sistema leidžia optimizuoti procesus. Vadinasi bus sutaupoma ir lėšų. Be to, klientams atsiras naujų galimybių – jie galės matyti, kokie jiems priklausantys kroviniai atvyko į terminalą, kokios operacijos su jais vykdomos, kokia jų būklė ir pan.“, - sakė KTG generalinis direktorius.
Jis viliasi, kad naujoji sistema paspartins krovinių pergabenamų konteineriais srauto augimą. Per 2006 metų pirmuosius 7 mėnesius KTG perkrovė per 125,3 tūkst. sąlyginių konteinerių (TEU) arba 1,4 proc. daugiau nei pernai per atitinkamą laikotarpį. Rygoje sausį-liepą aptarnauta 100,88 tūkst. TEU (10,6 proc. daugiau nei pirmuosius septynis 2005 metų mėnesius), Taline – apie 87,89 tūkst. TEU (23,8 proc. daugiau).
Šiemet Klaipėdos terminalo grupė tikisi pasiekti 220-240 tūkst. TEU ribą. KTG perkrauna 100 proc. visų per Klaipėdą konteineriais gabenamų krovinių.