„Rezultatai nuosekliai eina į priekį. „Tele2“ neaugo gal tik per patį krizės įkarštį, o visais kitais laikais augome pajamomis, pelnu ir tinklo aprėptimi“, – įmonės finansinių rezultatų kitimo tendenciją nusakė „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.
Per 9 pirmuosius metų mėnesius bendrovės pajamos augo 7,5 proc., nuo 112,5 iki 120,9, mln. eurų, EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) augo nuo 41,8 iki 42,7 mln. eurų (2,1 proc. augimas). Metų trečio ketvirčio augimo duomenis šiek tiek iškreipė dėl buhalterijos sisteminių apribojimų praėjusiais metais atliktas vienkartinis finansinis pataisymas, teigiamai paveikęs įmonės pajamas ir pelną. Todėl bendrovės finansų direktorius Aidas Tamošiūnas atskyrė bendrovės pajamų „organinį augimą“ (11,8 proc.) nuo „finansinio“ (7,3 proc.): praėjusiais metais be korekcijos bendrovės ketvirčio pajamos buvo 39,5 mln. eurų, po korekcijos – 41,2 mln. eurų, o naujausio ketvirčio – 44,2 mln. eurų.
Korekcija paveikė ir EBITDA: „organinis“ jos augimas buvo 8,7 proc. nuo 13,9 iki 15,1 mln. eur., o skaičiuojant finansiškai EBITDA traukėsi 2,9 proc., nuo 15,6 mln. eurų. Bendrovės EBITDA marža – 34,6 procento. P. Masiulis kaip pagrindinius pajamų didėjimo variklius įvardino didėjantį balso ir interneto paslaugų vartojimą bei naujų paslaugų teikimas. Bendrovės tinke prakalbamų minučių kiekis išaugo 2,6 proc., lyginant su tuo pačiu ketvirčiu pernai. Tuo tarpu 4G interneto vartojimas šios įmonės tinkle tiesiog sprogo – lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, per ketvirtį šiemet jis buvo net 120 proc. didesnis (augimas – nuo 1373,4 iki 3055 TB).
Duomenų vartojimo augimą lėmė 4G tinklo plėtra – jei per metus vos 1 proc. visų „Tele2“ duomenų buvo perduodami per 4G, tai šiemet „Tele2“ per 4G perdavė net 25 proc. visų duomenų. Be to, žmonės vis labiau linkę pirkti brangesnius telefonus. Pavyzdžiui, „iPhone“ paklausa per metus išaugo net 6 kartus. Tiek pat ūgtelėjo ir aplinkos poveikiui atsparių telefonų paklausa. Šiuo metu 75 proc. visų parduodamų telefonų yra išmanieji. Bendrovės verslo klientų kiekis paaugo 1,8 proc., nuo 141,8 iki 144,4 tūkstančių. Tuo tarpu bendras klientų kiekis mažėjo nuo 1,85 iki 1,78 mln. klientų.
„Tele2“ komercijos direktorius Petras Kirdeika tikino, kad mažėjimo priežastys yra dvi: atsiradus planams su neribotais pokalbiais ir žinutėmis dingo poreikis turėti antrą kortelę. Be to, žmonės vis dar emigruoja iš Lietuvos. Investicijos į 4G/4G+ tinko infrastruktūros plėtrą augo 10 proc., nuo 8,8 iki 9,8 mln. eurų per pirmus 9 metų mėnesius. Per pastaruosius 3 mėnesius pastatyta 100 naujų 4G/4G+ stočių – iš viso jų dabar veikia 600.