Pastaruoju metu pagausėjo pranešimų apie vos neįvykusius lėktuvų ir dronų susidūrimus. Mėgėjiškų nepilotuojamų oro transporto priemonių eksploatavimas iškelia vis daugiau klausimų, susijusių su pavojais oro uostų zonose.
Gyventojų naudojamų dronų populiarumas auga kone kasdien. Oro robotai pasitelkiami įvairiems komerciniams tikslams, taip pat pasėlių ir katastrofų vietų stebėjimui, vaizdų įamžinimui ar įprastam mėgėjiškam „pasiskraidymui“.
Tačiau šis didėjantis populiarumas kursto baimes dėl galimų nelaimių. Pavyzdžiui, liepos mėnesį „Lufthansa“ lėktuvas vos nesusidūrė su dronu Varšuvos oro uosto zonoje, o Didžiojoje Britanijoje per trumpiau nei metus užfiksuoti net 7 panašūs katastrofomis galėję pasibaigti incidentai.
Europos Komisija suvokdama grėsmę pripažino, kad neatsakingas mėgėjiškų dronų naudojimas kelia pavojų žmonių gyvybėms, todėl būtina kuo skubiau numatyti bendrąsias dronų eksploatavimo taisykles, kurios padėtų išvengti galimų katastrofų Europos padangėje.
„Problema yra ta, jog dronai lėktuvų kelyje pasimaišo svarbiausiais skrydžio momentais – kylant bei leidžiantys, kai susidūrimas gali turėti pražūtingų pasekmių. Nors orlaivių varikliai išbandyti prieš galimas paukščių atakas, nėra jokių duomenų kas nutiktų, jeigu keturis ar penkis kilogramus sveriantis dronas būtų įtrauktas į variklį“, – teigia generalinis Europos skrydžių įgulų asociacijos sekretorius Philip von Schoeppenthau.
Vokietijos oro eismo DFS institucijos vadovas Klaus-Dieter Scheurle, interviu „Reuters“ naujienų agentūrai metu, teigė, kad registracijos reikalavimas išspręstų daugybę problemų. Galimybė atpažinti tuos, kurie laužo taisykles primintų apie baudžiamąsias pasekmės ir taptų prevencija pažeidėjams.
Klaus-Dieter Scheurle manymu, problemą būtina spręsti kuo greičiau, nes dronams tobulėjant, o jų senesnėms versijoms pingant – susidariusi neigiama situacija darosi vis pavojingesnė.