IBM šiandien pristatė pirmąją rinkoje konsultavimo organizaciją, kuri padės klientams įvertinti kognityvaus verslo teikiamas galimybes.
IBM Cognitive Business Solutions išplės IBM dirbtinio intelekto platformos – superkompiuterio „Watson“ – teikiamas galimybes, taip pat sustiprins pripažintą bendrovės lyderystę verslo analitikos segmente. Daugiau nei 2 tūkstančiai patyrusių profesionalų, dirbančių save mokančių sistemų, pažangios analitikos, itin didelių duomenų mokslo ir plėtros srityse, kuriems padės rinkos bei pokyčių valdymo specialistai, suteiks užsakovams galimybę greičiau pereiti prie kognityvaus – kliento pažinimu paremto – verslo modelio. Kognityvumas atstovauja visiškai naują kompiuterijos modelį, kuris apima technologines inovacijas analitikoje, natūralios kalbos apdorojime ir save mokančias sistemas. Rinkos analizės bendrovė IDC prognozuoja, kad iki 2018 metų pusė visų vartotojų reguliariai susidurs su paslaugomis, paremtomis kognityvios kompiuterijos modeliu.
„Mūsų bendradarbiavimas su skirtinguose rinkos segmentuose veikiančiais užsakovais rodo, kad kognityvioji kompiuterija yra kelias atveriantis naujas verslo galimybes, – sako IBM Global Business Services vyresnioji viceprezidentė Bridget van Kralingen. – Klientai mato, kad šiandien jie sukaupia ir analizuoja daugiau duomenų nei bet kada anksčiau, tačiau 80 proc. visų duomenų – nuotraukų, garso įrašų, literatūros, cheminių formulių, jausmaženklių socialiniuose tinkluose – vis dar yra neįveikiami tradicinėms kompiuterinėms sistemoms. Mes turime patirties pašalinti šią spragą ir padėti klientams tapti kognityviais bankais, mažmeninės prekybos rinkos dalyviais, automobilių gamintojais, draudėjais ar sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais.“
„Tai esminis informacinių technologijų inovacijų proveržis – dar praeitame amžiuje „rankiniam“ darbui žmogui į pagalbą atėję kompiuteriai ir robotai, dabar galės būti pagalbininkai priimant sprendimus, mokantis, gydant. Manome, kad Lietuvoje tai atveria naujas galimybes, nes kognityvaus verslo pagrindo – verslo analitikos projektai čia įgauna pagreitį, o universitetai jau ruošia reikiamus srities profesionalus“, – teigia IBM atstovas viešajam sektoriui Gytis Nemanis.
Akademiko, habilituoto daktaro, profesoriaus Adolfo Laimučio Telksnio teigimu, „nuolat vystomos lietuvių kalbos balso atpažinimo technologijos gali tapti tiltu IBM vystomoms kognityvios kompiuterijos inovacijoms tampant kasdienybe. Tikimės, kad mokslo ir verslo bendradarbiavimas užtikrins technologijų įsisavinimą mūsų šalyje“.
Tyrimas, kurio metu buvo apklausti daugiau nei 5 tūkst. aukščiausio lygio vadovų, ir kurį IBM Institute for Business Value (IBV) paskelbs šį rudenį, atskleidė, kad pirmaujančių įmonių vadovai skiria kur kas didesnį prioritetą kognityvinio verslo modelio galimybėms, nei jų konkurentai. IBV rinkos tyrimas parodė, kad:
- Draudimo sektoriuje 65 proc. rinkos įmonių vadovų tam tikra forma diegia verslo modelio inovacijas, bet beveik 30 proc. jaučia, kad jų įmonės duomenų kokybė, tikslumas ir išsamumas yra nepakankami. Beveik visi teigė ketinantys investuoti į kognityvinius sprendimus.
- Mažmeninė prekyba: 60 proc. mažmeninės prekybos įmonių vadovų netiki, kad jų bendrovė yra pajėgi patenkinti individualius vartotojų poreikius, o 95 proc. vadovų sako, kad per artimiausius penkerius metus jie investuos į kognityvumą.
- Sveikatos priežiūra: Prognozuojama, kad šiame sektoriuje 2035 m. trūks 13 mln. kvalifikuotų darbuotojų. Daugiau nei pusė sveikatos priežiūros sektoriaus vadovų teigė, kad dabartinės ribotos galimybės naudotis visa galima informacija varžo jų užtikrintumą, kai reikia priimti strateginius verslo sprendimus. 84 proc. šių vadovų tiki, kad kognityvumas šiame sektoriuje bus itin reikšmingas, todėl 95 proc. jų planuoja į tai investuoti per artimiausius penkerius metus. IBV apklausti įmonių vadovai svarbiausia kliūtimi žengiant link kognityvaus verslo modelio įvardijo įgūdžių ir techninių žinių trūkumą – ši problema lenkė susirūpinimą dėl saugumo, privatumo ar technologijų atitikimo. Todėl IBM ekspertai jau šiandien yra pasiruošę padėti bendrovėms įvertinti jų pasirengimą bei pradėti kelionę link kognityvaus verslo modelio.
„Netrukus pažvelgę atgal stebėsimės, kaip kažkada priėmėme svarbius sprendimus ar suradome naujas galimybes be sistemingos visų turimų duomenų analizės, – sakė „IBM Cognitive Business Solutions“ vadovas Stephenas Prattas. – Per ateinantį dešimtmetį šie pokyčiai bus labai aktualūs profesionalams, nes mes naudojamės mokymosi algoritmu, kad pagerintume dirbtinio intelekto platformos gebėjimus. Bendrovėms, kurios naudosis šiais galingais įrankiais, kognityviosios sistemos padės aplenkti savo konkurentes.“
Pavyzdžiai, kaip klientai, dirbdami su IBM, tampa kognityviomis įmonėmis:
- Didžiosioms mažmeninės prekybos įmonėms IBM sukūrė kognityvų sprendimą, kuris, remdamasis kitų išorinių šaltinių informacija, tarp jų ir vietos oro prognoze bei naujausiomis socialinėmis aktualijomis, analizuoja klientų duomenis. Tai leidžia numatyti atskirų prekių poreikio svyravimus, pateikti rekomendacijas tam tikroje vietovėje esančioms parduotuvėms – nuo prekių papildymo iki kainodaros, ir iš esmės pagerina produktų paklausos prognozavimą.
- Pirmaujančios draudimo kompanijos naudojasi „Watson“ natūralios kalbos gebėjimais ir atsako į užklausas ar pataria dėl bendrovių produktų ir paslaugų, taip sukurdamos priimtinesnį bendravimą su klientais internetu.
- IBM bendradarbiauja su sveikatos priežiūros įstaigomis ir institucijomis, kurioms teikia technologijas genomų tyrimams, padedantiems efektyviau gydyti onkologinius susirgimus, atliekant DNR analizę ir pagal šiuos duomenis padedant parinkti individualų gydymą.
- Finansų sektoriuje IBM savo partneriams teikia kognityvius sprendimus tam, kad būtų geriau valdomos rizikos, o klientams būtų galima siūlyti asmenines konsultacijas ir individualias investavimo galimybes.
- Mokslo sferoje kognityvios technologijos yra naudojamos individualizuoti akademinį mokymą.