„The Wall Street Journal“ užvakar savo skaitytojams priminė, kad brangiausia pasaulyje kompanija „Apple“ ne tik sparčiai juda elektrinių automobilio kūrimo keliu, bet dar ir stengiasi kaip išmanydama pagreitinti šį procesą. Teigiama, kad patrigubinę automobilių vystymo skyriaus resursus amerikiečiai užsibrėžė naująjį kūrinį pristatyti rinkoms jau 2019-aisiais.
Žinoma, ši žinia kelia daug klausimų ir ne visi galvoja, kad tai gera idėja. Jau tampa tradicija, kad autopramonės atstovai skeptiškai pasisako apie tokius „Apple“ planus. Ne išimtis ir buvęs „General Motors“ bei BMW koncernų vadovas Bobas Lutzas, kuris interviu CNBC kanalui tiesiai šviesiai rėžė, kad „Apple“ neturi jokių šansų konkuruoti su dabartiniais rinkos dalyviais, rašo bgr.com.
Paklaustas, ar „Apple“ elgiasi teisingai bandydama įžengti į elektromobilių rinką, B. Lutzas atsakė: „Ne, nemanau. Jeigu aš būčiau jų akcininkas, tai labai sunerimčiau, nes šiuo metu jie veikia aukšto pelningumo rinkoje, o bando žengti į žemo pelningumo verslą. Ir jūs man dabar neparodysite nė vienos kompanijos, kuri uždirbtų iš elektromobilių“.
Anot specialisto, „Apple“ leidžia pinigus vėjais. „Elektromobilių gamyba iš esmės yra pinigų švaistymas. Vienintelė priežastis, kodėl visi juos gamina, nes tiek Europoje, tiek JAV stengiamasi siekti didesnės kuro ekonomijos. Todėl nėra jokių priežasčių galvoti, kad, staiga ,„Apple“ patirs finansinę sėkmę elektromobilių versle“, – teigė jis. Vis dėlto, tokie teiginiai taip pat kritikuotini. Visų pirma, kažin, ar toks koncernas, kaip „Apple“, bandytų žengti į rinką, kurioje tikėtųsi menko pelningumo. Viskas, ką „Apple“ išleidžia, tampa pelningais produktais, tad sunku įsivaizduoti, kad elektriniams automobiliams kompanija taikytų kitokius kriterijus. Logiškiau būtų galvoti, jog nematydama būdų gerai uždirbti „Apple“ elektromobilių tiesiog negamintų.
Antra, „Tesla“ pavyzdys rodo, kad elektromobilių gamyba gali būti niekaip nesusijusi su siekiais mažinti iškastinio kuro sunaudojimą. Tiesiog „Tesla Model S“ yra komerciškai pasisekęs produktas ir net visos autopramonės atžvilgiu. Be to, gali būti, kad, kaip ir „Tesla“ atveju, „Apple“ sugebės rinkai pateikti kitokį produktą. Galbūt su gerokai efektyvesniais akumuliatoriais, kurie radikaliai pakeistų vienu įkrovimu nuvažiuojamą distanciją. Juk vien šiemet „Apple“ pasamdė daugybę mokslininkų iš „A123 Systems“ kompanijos, kuri specializavosi akumuliatorių technologijų vystyme.
Bet net ir šie žurnalistų argumentai neįtikino B. Lutzo, kuris liko prie savo minties, jog „Apple“ tik ištaškys milžiniškus pinigus. „Visų pirma, „Apple“ neturi jokios patirties elektromobilių akumuliatorių gamyboje. Juos gamina specialios kompanijos, tad „Apple“ – kaip ir visiems kitiems – teks juos pirkti. Ir apskritai, nėra jokios logikos teigti, kad patirties šiame versle neturinti „Apple“ staiga ims gaminti geresnius automobilius, nei „General Motors“, „Ford“, „Volkswagen“, „Toyota“ ar „Hyundai“. Todėl, apibendrinant, aš manau, kad tai bus gigantiškas pinigų išvaistymas. Na, bet koks gi skirtumas, toje kompanijoje dabar visi yra turtuoliai, kurie tiesiog nebežino, kur dėti pinigus. Tad niekas ir nepastebės, kaip jie sudegins kokius 30 ar 40 milijardų dolerių“, – karčių žodžių negailėjo B. Lutzas. Aišku tik viena – bus labai įdomu pamatyti, kuo ši istorija baigsis.