66-osios Frankfurto automobilių parodos IAA 2015 atidarymo išvakarėse įvykusiame iškilmingame „Volkswagen“ vakaro renginyje kalbėjęs „Volkswagen“ generalinis direktorius prof. dr. Martinas Winterkornas paskelbė naujas „Volkswagen“ koncerno veiklos gaires ir nubrėžė ateities automobilizacijos raidos perspektyvas. Jis taip pat nušvietė šiuo metu intensyviai vykdomą didžiausio Europos automobilių gamybos koncerno reorganizaciją per technologinę prizmę.
Pranešta, jog iki 2020 metų dienos šviesą išvys net 20 naujų elektromobilių ir įkraunamų hibridų modelių, įskaitant limuzinų klasės atstovų „Volkswagen Phaeton“ ir „Audi A8“ atitinkamas versijas. Jau šiuo metu koncernas turi didžiausią pasaulyje elektromobilių asortimentą (po keletą visų Volkswagen markių) ir nežada sustoti. Antrasis pagrindinis koncerno vadovo kalbos akcentas – automobilių skaitmenizacija. „Iki 2020–ųjų visi mūsų nauji modeliai taps riedančiais išmaniaisiais telefonais“, – vaizdžiai išsireiškė prof. dr. M. Winterkornas.
Pasak „Volkswagen“ koncerno vadovo, pirkėjai tikisi naujų perspektyvų, naujų atsakymų ir sprendimų.
„Volkswagen“ deramai priima šiuos iššūkius ir siūlo šiuo metu neprilygstamus elektrinio mobilumo sprendimus, tokius, kaip „Porsche Mission E“ ir „Audi e-tron quattro“ konceptai, demonstruojantys naują artėjančios elektromobilių eros etapą. Abu modeliai su pilna akumuliatoriaus įkrova gali nuvažiuoti maždaug 500 km. Tuo tarpu IAA parodoje debiutuojantis „Volkswagen Tiguan GTE“ konceptas rodo, kaip elektrinis mobilumas skinasi kelią visose lengvojo transporto priemonių klasėse.
Neliko užribyje ir naujos infrastruktūros diegimo klausimai. IAA parodoje bus demonstruojami „V-Charge“ („Volkswagen“) ir „Turbo Charging“ („Porsche“) greito įkrovimo stotelių sprendimai. Šioje vietoje nuskambėjo raginimas politikams, primygtinai rekomenduojantis suformuoti ateities transporto sistemų prioritetus ir kuo greičiau patvirtinti vieningus elektrinio mobilumo infrastruktūros standartus.
Kalbėdamas Frankfurte, „Volkswagen“ vadovas pabrėžė automobilių skaitmenizacijos svarbą. Pasak jo, junglumas ir šiuolaikiškos elektroninės pramogos jau patikimai įsitvirtino visose koncerno markėse ir visų klasių automobiliuose. Koncernas gali didžiuotis, turėdamas didžiausią pasaulyje prie interneto jungiamų automobilių asortimentą. Junglumas ir nuolat didinama automatinio vairavimo dedamoji neišvengiamai artina visiškai autonominių automobilių erą.
„Audi“ ir „Volkswagen“ inžinieriai deda visas pastangas, kad nors robotai vairuotojus pakeis dar negreitai, vairuotojai kuo greičiau galėtų naudotis autonominio vairavimo privalumais.
Jau dabar naujuose automobiliuose diegiami nauji valdymo būdai, pvz., valdymas gestais. Ir tai ne mokslinė fantastika, o pakeliui į gamybą esančių modelių papildomos funkcijos.
Koncerno vadovas pabrėžė, kad visas dabartinis įdirbis yra ilgo ir kruopštaus darbo iš karto daugelyje sričių rezultatas. Vienu iš svarbiausių iššūkių tampa skirtingos technikos rūšims atstovaujančių sistemų sklandus veikimas. To pavyzdžiu gali tapti puikus IT technologijų integravimas „Volkswagen“ koncerno markių automobiliuose, į partnerius pasitelkiant įtakingiausius informacinių technologijų gamintojus ir taip bendromis pastangomis integruojant kompiuterių ir išmaniųjų įrenginių technikos pasiekimus automobiliuose.
Koncerno vadovas taip pat tvirtino, kad siekiant autotransporto inovacijų ir elektronikos sektoriaus naujovių, nėra užmirštos ir tradicinės automobilių inžinerijos sritys. Kiekvienos kartos vidaus degimo varikliai tampa vis lengvesni ir kompaktiškesni, tačiau jų galia ir energinis efektyvumas didėja.
Šiose srityse pagrindiniais prioritetais yra aplinkos tvarumą garantuojančio energinio efektyvumo didinimas ir automobilio ilgalaikės išliekamosios vertės formavimas.