Kompiuterinės įrangos pardavėjų prognozės, jog 2005-aisiais standartinės komplektacijos nauji kompiuteriai atpigs 10-15 proc., pasitvirtino jau pačioje metų pradžioje. Vienos didžiausių Lietuvoje kompiuterinės įrangos gamybos ir prekybos bendrovių BMS parduotuvėse nauji kompiuteriai, palyginti su paskutiniais 2004 m. mėnesiais, atpigo vidutiniškai 10,5 procento.
„Per 2004 metus kompiuterinės įrangos rinkoje daugiausiai - maždaug 25 proc. - atpigo nešiojamieji kompiuteriai. Pačioje metų pabaigoje apie 20 proc. sumažėjo skystųjų kristalų monitorių kainos. O šie metai prasidėjo stacionariųjų kompiuterių kainų sumažėjimu“, - rinkos tendencijas komentavo BMS direktorius Artūras Afanasenka.
Kompiuterių atpigimą lėmė kelios priežastys. „Pirma, pernai gerokai išaugus kompiuterių pardavimo apimtims, šiemet iš detalių gamintojų gauname didesnes nuolaidas ir palankesnes tiekimo sąlygas. Antra, itin sėkmingas paskutinis 2004 metų ketvirtis, per kurį pirkėjai tiesiog „iššlavė“ iš parduotuvių daugelį pagamintų kompiuterių - dėl masto ekonomijos ir greito kapitalo apyvartumo naujai pagamintus kompiuterius jau galime siūlyti palankesnėmis kainomis. Trečia, tebesitęsianti arši konkurencija rinkoje“, - dėstė A.Afanasenka.
Stacionariųjų kompiuterių BMS pernai pardavė 81 proc. daugiau nei 2003 metais. BMS siūlo per 20 skirtingų komplektacijų „BMS Expert“ ir „BMS Express“ stacionariųjų kompiuterių. „Kai kurie iš jų, palyginti su 2004 metų lapkričiu ir gruodžiu, dabar atpigo beveik 15 proc., o vidutiniškai jų kainas sumažinome 10,5 procento“, - kalbėjo BMS vadovas.
Prekyba „BMS Expert“ ir „BMS Express“ kompiuteriais (įskaitant ir jų monitorius bei kitus priedus) sudaro apie 50 proc. visos BMS apyvartos.
Pinganti kompiuterinė įranga savo ruožtu lemia ir kitus pokyčius rinkoje. „Pavyzdžiui, pernai apie 25 proc. atpigę nešiojamieji kompiuteriai jau nebėra vien prabangos prekė, jų pardavimai kaip tik labiausiai auga namų vartotojų segmente. Tuo tarpu sumažėjus LCD monitorių kainoms, šie įrenginiai iš lėto stumia iš rinkos kineskopinius (CRT) monitorius. Paskutinų 2004 metų ketvirtį, palyginti su 2003 metais, LCD monitorių pardavimai išaugo net 65 proc., tuo tarpu CRT - smuko 15 procentų“, - pasakojo A.Afanasenka.