Žaidimų kūrimo studija „JetCat Games“, įsteigta trijų partnerių iš Baltarusijos, Ukrainos ir Rusijos, atvertė naują puslapį Lietuvos žaidimų kūrimo istorijoje. Iš Minsko į Vilnių beveik prieš metus persikėlusi studija pritraukė 100 tūkst. eurų investiciją iš rizikos kapitalo fondo „Practica Capital“.
„JetCat Games“ šiuo metu tobulina naujausią savo projektą „Heliborne“. Šis žaidimas praeitą savaitgalį pristatytas ir Vokietijoje vykusiame didžiausiame Europoje žaidimų kūrėjų renginyje „Gamescomm“, kuriame „JetCat Games“, kartu su dar dviem Lietuvoje veikiančiomis žaidimų kūrimo studijomis ir „Investuok Lietuvoje“ atstovais pristatė verslo sąlygas žaidimų kūrėjams Lietuvoje . Beta versiją planuojama išleisti iki 2015 m. pabaigos.
Tai – pirmoji rizikos kapitalo investiciją į žaidimų kūrimą Lietuvoje. Pasak „Practica Capital“ partnerio Donato Kero, ši investicija rodo, kad tokių studijų potencialas labai sparčiai auga.
„Kompiuterinių ir vaizdo žaidimų industrija, vien Jungtinėse Amerikos Valstijose turinti daugiau nei 150 mln. vartotojų, dar niekada nebuvo tokia populiari kaip šiandien. Be to, dėl naujų programėlių išmaniesiems telefonams, vis modernesnių įrenginių ir kintančių žaidėjų įpročių, vis didesnį potencialą įgauna mažų studijų kuriami žaidimai. Tokių žaidimų kūrėjai finansiškai tampa vis sėkmingesni, taigi „Practica Capital“ mato didžiulį „JetCat Games“ ir naujojo „Heliborn“ potencialą“, – teigia D. Keras.
„JetCat Games“ įkūrėjo Ramano Ulsau teigimu, jei studija nebūtų persikėlusi į Vilnių, šios sėkmės istorijos galėjo ir nebūti. „Lietuvą iš esmės pasirinkome dėl palankių verslo sąlygų ir patogios vietos, kuri leidžia dirbti Europoje, tačiau nenutolti nuo mums svarbių Rusijos, Ukrainos ir Baltarusijos rinkų. Tačiau realybė gerokai pranoko mūsų lūkesčius – pradedant galimybe dirbti su neįtikėtinai kūrybingais žmonėmis, baigiant vietinių institucijų ir net rizikos kapitalo fondų pagalba.“
Pasak užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ generalinio direktoriaus Manto Katino, Lietuva tampa vienu iš svarbiausių kompiuterinių ir video žaidimų centrų Vidurio ir Rytų Europoje. Nuo 2014 m. vien tik iš Ukrainos, Baltarusijos ir Rusijos į Lietuvą persikėlė 10 žaidimų kūrėjų kompanijų. Vis daugiau stambių žaidimų kompanijų domisi Lietuva, todėl tikėtina, kad ateityje ši tendencija tik stiprės.
„Šis dėmesys nėra atsitiktinis – Lietuva sugebėjo laiku pamatyti savo potencialą sparčiai augančiame žaidimų kūrimo sektoriuje. Šiandien mūsų tikslas – ir toliau gerinti verslo aplinką, kad žaidimų kūrimo ir IT srityje Lietuva taptų užtikrinta regiono lydere, pritraukiančia dar daugiau užsienio investuotojų. Tam reikalingas ir visų institucijų bendras darbas ugdant ir iš užsienio pritraukiant IT srities talentus“, – pažymi M. Katinas.
„JetCat Games“ Patarėjų tarybos nariu tapęs Sergejus Klimovas, kuris ir pats prieš daugiau nei metus į Vilnių perkėlė savo žaidimų studiją „Charlie Oscar“, įsitikinęs, kad Lietuva eina teisingu keliu: „Tai – puikus pavyzdys, rodantis, kad Vilnius yra puiki vieta ne tik žaidimų kūrimui, bet ir rizikos kapitalo pritraukimui. Aukšta gyvenimo kokybė, patrauklus kainos ir kokybės santykis bei verslo ir teisinio reguliavimo skaidrumas daro Vilnių labai patrauklia vieta žaidimų kūrėjams ir Rusijos, Ukrainos ir Baltarusijos.“