Kuris laikas tobulinama elektroninių pranešimų bei dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims informacinė sistema – E. pristatymas – pasiekė finišo tiesiąją. Rugpjūčio pradžioje atnaujinta E. pristatymo sistema startuoja bandomoje aplinkoje, o jau po dviejų savaičių sistemos naudotojai galės naudotis galutine jos versija.
„Baigiame įgyvendinti E. pristatymo projektą, kuris svarbus visiems Lietuvos piliečiams, nes leidžia gauti ir siųsti dokumentus šimtams šalies organizacijų, įstaigų, institucijų bei fizinių asmenų. Vadinasi kiekvienam prieinamos elektroninės paslaugos leidžia daugybę operacijų atlikti nuotoliniu būdu, nevarstant institucijų durų“, – sako Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Norint pradėti naudotis sistema tereikia portale www.epristatymas.lt susikurti elektroninio pristatymo dėžutę, kuri yra tarsi elektroninė žmogaus namų pašto dėžutė – čia atkeliauja siunčiami dokumentai, įvairios pažymos, elektroniniai pranešimai ir t. t.
„Anksčiau įstaigos ir gyventojai svarbius dokumentus siųsdavo registruotu paštu, tai yra juos spausdindavo, pasirašydavo, jei reikia – antspauduodavo ir siųsdavo paštu. Dėl to reikėdavo ne tik gaišti laiką dokumentų rengimui, bet ir fiziškai ateiti į vieną iš paštų. Dabar visa tai galima atlikti internetu, bet kurioje pasaulio vietoje, bet kuriuo paros metu“, – aiškina Lietuvos pašto generalinė direktorė Lina Minderienė.
E. pristatymo paslauga, pasak Lietuvos pašto vadovės, šiuo metu naudojasi apie pustrečio šimto organizacijų ir sistemos naudotojų skaičius nuolat auga. Tai aiškinama paslaugos lankstumu, nes dokumentus E. pristatymo sistemoje galima siųsti net ir tiems asmenims, kurie nėra prisijungę prie E. pristatymo sistemos bei nėra aktyvavę savo E. pristatymo dėžutės.
„Įstaigai ar gyventojui dar nesinaudojančiam E. pristatymo sistema taip pat yra galimybė pristatyti siuntą. Per E. pristatymo sistemą išsiuntus dokumentą nesinaudojančiam sistema, E. pristatymo sistemos operatorius automatiškai atspausdins siunčiamus dokumentus, įdės juos į vokus ir išsiųs galutiniam gavėjui įprastu registruotu paštu“, – paslaugos galimybes atskleidžia L. Minderienė.
Verslui, įvairioms priežiūros, teisėtvarkos ir kitoms institucijoms, pavyzdžiui, policijai, sistema yra ypač naudinga, nes leidžia žymiai sumažinti gavėjams nepristatytų laiškų skaičių.
E. pristatymo sistema kuriama vykdant projektą „Elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų fiziniams ir juridiniams asmenims pristatymo sistemos sukūrimas", kartu su projekto partneriu AB Lietuvos paštas.
E. pristatymo sistemos valdytojas – LR Susisiekimo ministerija, E. pristatymo sistemos tvarkytojas – Informacinės visuomenės plėtros komitetas.
Projektas iš dalies finansuojamas ES struktūrinių fondų lėšomis.