Daugiau nei pusė išmaniuosius telefonus turinčių gyventojų teigia, kad naudojasi mobiliojo banko programėle. Tačiau DNB banko eksperimentas parodė, kad tai, ką sako gyventojai, nebūtinai atspindi tikrąją padėtį – gatvėje paprašytas prisijungti prie savo mobiliojo banko gali tik nedaugelis.
Pagal birželį „Spinter tyrimai“ atliktą visuomenės nuomonės apklausą, net 72 proc. mobiliojo banko programėlę įsidiegusių žmonių teigė, kad prie jo galėtų prisijungti bet kurioje kasdieninėje situacijoje. Ir tik kas ketvirtas apklaustasis prisipažino, kad prisijungti negalėtų, nes dažniausiai su savimi nesinešioja prisijungimui reikalingos kodų kortelės ar generatoriaus, o mobilųjį parašą naudoja tik nedaugelis.
Kita tyrimo dalis – realioje situacijoje, t. y. sostinės gatvėse gyventojai buvo paprašyti prisijungti prie savo mobiliojo banko paskyros. Nors daugelis ir tvirtino, kad jiems nebūtų sudėtinga čia ir dabar prisijungti, tačiau paprašius tai padaryti – tik kas penktam (23 proc.) tai pavyko.
„Pamatėme, kad dar daug žmonių neišnaudoja mobiliosios bankinkystės galimybių, nes jiems nėra paprasta ir patogu prisijungti. Kuo mažiau reikia atlikti žingsnių prisijungiant, tuo daugiau žmonių išmaniajame telefone gali paprasčiau valdyti savo finansus kasdieninėse situacijose“, – tyrimą apibendrino DNB banko Verslo plėtros tarnybos vadovas Tadas Sudnius.
Šių metų vasarį atlikta „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad patogus prisijungimas yra viena svarbiausių priežasčių, kuri paskatintų dažniau naudotis mobiliuoju banku – taip teigė 36 proc. respondentų. Svarbesne priežastimi buvo nurodytas tik saugumas (49 proc. apklaustųjų).
Pasak T. Sudniaus, visuomenei vis labiau „išmanėjant“ sparčiai auga ir naudojimąsis mobiliąja bankininkyste – pavyzdžiui, nuo š. m. sausio DNB programėlė kas mėnesį vidutiniškai parsisiunčiama 5 tūkst. kartų, o 55 proc. naudotojų programėlę naudoja bent kartą per savaitę.