Ne paslaptis, kad „Apple“ muzikos grotuvo „iPod“ verslas sekasi ne itin gerai, tačiau kompanija ilgą laiką šį įrenginį laikė tarp pačių svarbiausių produktų savo svetainės meniu juostoje.
Tačiau tai pasikeitė pirmadienį, kuomet prasidėjo kasmetinė „Apple“ programuotojų konferencija „WWDC“. Jos metu oficialioje „Apple“ svetainėje esančiame pagrindiniame meniu „iPod“ nuoroda buvo pakeista į tiesiog „Music“.
Žinoma, muzikos grotuvas dar nedingo visiškai. Jį galima rasti nukeliavus į „Apple“ internetinę parduotuvę arba „Music“ puslapio pačioje apačioje.
Tačiau toks meniu pasikeitimas neabejotinai yra svarbus. Pastaruosius kelis ketvirčio rezultatų skelbimuose „Apple“ nutylėjo „iPod“ pardavimų skaičius, įtraukdama juos į bendrą sumą su „Apple TV“ bei „Beats“ gaminiais ir aksesuarais.
Paskutinis kartas, kada „Apple“ skelbė „iPod“ pardavimų statistika, buvo 2014 metų ruduo. Tuomet kompanija pardavė 2,6 milijono „iPod“ grotuvų, kurie atnešė 410 mln. JAV dolerių pajamas.
Šie skaičiai, be abejonės, yra gerokai mažesni už „iPhone“, „iPad“ ir „Mac“ pardavimus, o nuo praėjusių oficialių rezultatų skelbimo jie greičiausiai dar sumažėjo.
Manoma, kad „Apple“ taip ilgai laikė „iPod“ tarp pagrindinių produktų dėl to, kad šis muzikos grotuvas yra svarbus kompanijos istorijai. „iPod“ dominavo pasauliniuose muzikos grotuvų pardavimuose beveik dešimtmetį nuo pat 2001-ų metų.
Kaip pagrindinę „iPod“ populiarumo sumažėjimo priežastį galima įvardinti „iPhone“, kuris vartotojams suteikia tas pačias „iPod“ funkcijas su papildomomis skambinimo ir mobilaus interneto galimybėmis.
Ir nors „Apple“ dar galutinai nenumarina „iPod“ grotuvo, ateis ta diena, kai tai taps neišvengiama.