Lietuviai neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų ir aktyviai domisi išmaniaisiais priedais – pavasarį jų pardavimai „Bitės“ salonuose išaugo dvigubai. Dažniausiai pirkėjų dėmesį traukia išmanieji laikrodžiai, žaislai bei echolotai.
„Pasaulinės tendencijos žada, kad šiemet įvairūs išmanūs priedai taps itin populiarūs – smagu, kad lietuviai nuo tendencijų neatsilieka. Klientai nori, kad jų laikrodis stebėtų sveikatą, dalintų naudingus patarimus, arba kad vaikai augtų atsakingi, virtualiai augindami išmanius augintinius“, – sako Giedrius Skliutas, „Bitė Lietuva“ pardavimų vadovas.
Šiuo metu apie pusę parduodamų išmaniųjų priedų sudaro išmanieji laikrodžiai, o gegužės mėnesį šioje kategorijoje vienareikšmiškai pirmavo „Apple Watch“. „Klientai itin laukė ir vėliau su dideliu susidomėjimu vyko apžiūrėti į mūsų salonus atkeliavusių naujųjų „Apple Watch laikrodžių, kuriais prekyba visame pasaulyje prasidėjo vos prieš keletą savaičių, balandžio pabaigoje“, – sako G. Skliutas.
Pasak jo, klientams itin patinka, kad susinchronizuoti su mobiliaisiais telefonais, išmanieji laikrodžiai rodo skambinančiojo vardą, gautų trumpųjų žinučių tekstus, jų pagalba galima skambinti ir atsiliepti į skambučius arba skaityti elektroninį paštą, sportuojant laikrodis padės sekti nubėgtų kilometrų ar sunaudotų kalorijų skaičių. Juos taip pat galima naudoti kaip navigacijos prietaisą.
Po išmaniųjų laikrodžių toliau pagal populiarumą rikiuojasi išmanieji žaislai, pakabukai, padedantys nepamesti telefonų ar raktų, bei gudrūs echolotai, išmaniojo įrenginio ekrane parodantys kokios žuvys žveją supa. Anot G. Skliuto, prie išmaniųjų priedų populiarėjimo prisidėjo ir nuo metų pradžios atnaujinti 8 didieji „Bitės“ pardavimo salonai, kuriuose daugiausia dėmesio skiriama būtent išmaniesiems priedams ir įrenginiams. Visus įrenginius galima išbandyti, paimti į rankas, o teisingai juos nustatyti padeda išmaniųjų įrenginių ekspertai. Kaip rodo bendrovės statistika, išmaniųjų priedų pardavimai balandžio mėnesį, po salonų pristatymo žiniasklaidai, padidėjo net du kartus, o gegužės mėnesį laikosi panašiame lygyje.
„Tokios tendencijos nestebina. Prognozuojame, kad šiemet dėvimų išmanių priedų (laikrodžių, apyrankių ir pan.) visame pasaulyje bus parduota dvigubai daugiau nei pernai. Todėl vis dažniau ir Lietuvoje matysime praeivius, žvilgčiojančius į savo laikrodžius ne tik dėl laiko“, – teigia Eduardas Grybovas, rinkos tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic“ vadovas Lietuvoje.
„GfK“ duomenys rodo, kad pernai visame pasaulyje buvo parduota 31 mln. dėvimų išmanių priedų. Bendrovės analitikai skaičiuoja, kad šiemet šis skaičius turėtų išaugti iki 72 mln., o 2016 m. pasiekti 114 milijonų.