Daugiau nei 80 proc. lietuvių ir mažiau nei du trečdaliai mūsų kaimynų latvių atskleidė, kad labiausiai per TV mėgsta žiūrėti filmus. Ne ką mažiau populiarūs serialai – juos žiūri 43 proc. lietuvių – ir laidos apie gamtą bei keliones, kuriais žavisi daugiau nei trečdalis mūsų šalies gyventojų. Tokie žiūrėjimo įpročiai paaiškina, kodėl svarbiausios televizoriaus savybės šiuolaikiniam žiūrovui yra vaizdo rezoliucija ir kokybė – taip nurodė net 85 proc. lietuvių ir 71 proc. latvių naujausio bendrovės „Samsung“ tyrimo metu.
Ne ką mažiau svarbi galimybė sujungti televizorių su kitais įrenginiais (USB, HDMI, muzikine įranga, etc.) ir ekrano dydis – tokius atsakymo variantus pasirinko 62 proc. respondentų Lietuvoje ir atitinkamai 51 proc. ir 54 proc. apklaustųjų Latvijoje. Apklausa taip pat atskleidė, kad patraukliausi lietuviams – dideli televizoriaus ekranai. Beveik du trečdaliai apklaustųjų renkasi didesnį nei 60 colių televizorių.
„Rinkos tyrimų bendrovės GfK duomenys rodo, kad, palyginus su praėjusiais metais, „Samsung“ lenktų ir UHD televizorių pardavimai išaugo daugiau nei tris kartus – tai rodo, jog vartotojai nori matyti geresnės kokybės vaizdą. Naujoji lenktų „SUHD“ televizorių linija užtikrina 2,5 karto didesnį vaizdo ryškumą ir 64 kartus daugiau atspalvių – tai leidžia mėgautis įspūdingomis spalvomis.
Be to, jau kelis metus iš eilės pastebime tendenciją, kad vartotojai perka vis didesnės įstrižainės televizorius. Jei prieš kelis metus populiariausi buvo 32 colių televizoriai, praėjusiais metais dažniausiai pirkti 55 colių ir didesni televizoriai“, – sakė „Samsung“ buitinės elektronikos padalinio Lietuvoje vadovas Miroslavas Ramanavičius.
Apklausa rodo, kad lietuviams svarbus ne tik televizoriaus funkcionalumas, bet ir jo dizainas – taip teigia 70 proc. apklaustųjų. Įdomu tai, kad dizainas beveik vienodai reikšmingas tiek moterims, tiek vyrams. Net pusė respondentų rinkdamiesi naują televizorių jo dizainą taiko prie namų interjero.
Interjero dizainerė Laura Malcaitė teigia, kad televizorių prie namų interjero lietuviai derina funkcine prasme. „Žmonės, televizorių žiūrintys dažnai, jį stato centrinėje erdvėje, dažniausiai svetainėje. Tuo tarpu tie, kuriems televizorius yra antraplanis dalykas, jį inkorporuoja kitose erdvėse, pavyzdžiui, kabina ant sienos. Išsiaiškinus gyvenimo būdą ir priimami interjero dizaino sprendimai“, – pasakojo ekspertė.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad pastebimai auga ir interneto svarba. Beveik pusė tyrime dalyvavusių žmonių televizoriuje norėtų turėti interneto naršyklę, kuri leistų žiūrint TV taip pat naudotis ir internetu. Tuo tarpu 2012 metais „Samsung“ atlikto tyrimo metu tokia funkcija atrodė reikalinga tik 28 proc. lietuvių. Lygiai trečdalis apklaustųjų taip pat nurodė, kad per televizorių dažniausiai žiūri vaizdo medžiagą iš interneto – „Youtube“ klipus, filmus. Tokie tyrimo rezultatai rodo, kad Lietuvoje vis labiau auga išmaniųjų televizoriaus funkcijų (angl. „Smart TV functions“) poreikis.