„Google“ Europoje jau susiduria su rimtomis problemomis – bendrovė yra įtariama nesąžiningu elgesiu su konkurentais savo paieškos sistemoje ir „Android“ OS. Už tai „Google“ gresia didžiausia bauda istorijoje, o dabar paieškos milžinės iš reklamos gaunamas pajamas gali ženkliai sumažinti ryšio operatorių sprendimai.
„The Financial Times“ anoniminis šaltinis, įvardintas kaip Europos belaidžio ryšio operatorius, pranešė, kad telekomunikacijų pramonės atstovai į savo duomenų centrų įrangą įdiegė programinę įrangą, kuri yra skirta blokuoti reklamą tinklalapiuose ir programose. Socialiniai tinklai paveikti nebus.
Reklamos blokavimo planą ketina taikyti keletas Europos rinkos dalyvių, o jo įgyvendinimas bus pražūtingas kai kurioms bendrovėms, kurių pagrindinis pajamų šaltinis yra reklama internete. „The Financial Times“ pašnekovas sakė, kad jis ir keli jo kolegos reklamos skelbimų blokavimą planuoja pradėti dar šiemet. Ši paslauga nebus privaloma, todėl galima tikėtis, kad už tai bus imamas mokestis.
Be to egzistuoja ir alternatyvus šios technologijos įgyvendinimo planas, kodiniu pavadinimu „bomba“. Milijonai abonentų gali iš karto nustoti žiūrėti reklamą, nes „bomba“ gali blokuoti skelbimus iškart visame tinkle. Informatorius neslepia, kad šis planas yra nukreiptas prieš „Google“ – jis pastebimai sumažintų paieškos milžinės pajamas.
Tačiau ši operatorių iniciatyva dar turi būti patvirtinta Europos Komisijoje. Dvi pagrindinės visuotinio reklamos blokavimo įgyvendinimo kliūtys yra sąžiningos konkurencijos taisyklių pažeidimas ir rizika, kad šis filtras gali tapti bet kokios informacijos internete blokavimo įrankiu.