Dar neseniai vieninteliu su žemėlapiais dirbančiu automobilio įtaisu buvo navigacinė sistema. Dabar įvairius geografinius duomenis naudoja daugybė pagalbinių sistemų: kelio ženklų atpažinimo pagalbininkas „pasitikslina“ žemėlapyje ir įspėja vairuotoją apie ženklų pasikeitimus, važiuoklės standumo reguliatorius pagal krašto kelių žemėlapius automatiškai nustato amortizatorių standumą ir pan. Žinoma, jog kuriant autonominius automobilius, topografinių ir geografinių duomenų svarba tik didės.
Kaip žurnalistams papasakojo „Audi“ vyr. inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas, tikslių aukštos raiškos trimačių žemėlapių svarba ateityje tik didės. Šie žemėlapiai taps vienais iš svarbiausių autonomiškai vairuojamų automobilių įrankių. Autonominio vairavimo sistemai ypač svarbu, kas yra priešais automobilį ir kas bus važiuojant toliau, pavyzdžiui, greitkelių sankryžos, viadukai, kelių išsišakojimai, apvažiavimai ir nuvažiavimai ir pan.
O kol patys save vairuojantys automobiliai dar tik kuriami, naudą iš aukštos raiškos trimačių žemėlapių vairuotojai gali turėti jau dabar. Pavyzdžiui, naujajame „Audi Q7“ yra vadinamasis energinio efektyvumo pagalbininkas, padedantis navigacinėje sistemoje užprogramuotus maršrutus nuvažiuoti kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis. Šis pagalbininkas visiškai išnaudoja naujųjų 3D žemėlapių „trimatiškumą“, t. y., atsižvelgia į maršrute esančias įkalnes ir nuokalnes, užvažiavimus ir nuvažiavimus nuo viadukų, degalinių išsidėstymą, atpažįsta greičio ribojimo ženklus ir ruožus bei administracinio padalijimo riboženklius.
„Audi“ inžinieriai tikina, kad šis pagalbininkas gali net iki 10 proc. sumažinti degalų sąnaudas ir efektyviai veikia net tuomet, kai pati navigacinė sistema yra išjungta.